-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Yutong skal levere 88 elbusser til Bergen
Ryktene har gått en stund. Nå er det bekreftet: Keolis Norge har signert en ordre på 88 elektriske busser av typen E12, fra kinesiske Yutong. Bussene skal settes i drift i Bergen i 2020.
Dette skal være et av Europas aller største engangskjøp av elektriske busser.
Den første pilotbussen er nå satt i produksjon, og de 88 helelektriske bussene skal leveres i 2020 og settes inn i driften av det nylig tildelte bussanbudet i Bergen Sentrum.
– Transportbransjen er i utvikling og HFK/Skyss sin satsning setter Bergen i førersetet. Vi kommer til å spare minimum 3.700.000 kilo CO2 på årlig basis med de 88 helelektriske bussene, sier adm.dir. i Keolis, Gry Miriam Olsen (bildet) i en presseuttalelse.
Pilotbuss kommer i januar
Keolis ble i juni 2019 tildelt kontrakten for Skyss sin rutepakke Bergen sentrum hvor 75 prosent av bussdriften skal være elektrisk.
De 12 meter lange elbussene fra Yutong har 34 sitteplasser og et batteri på 422 kWh (kilo-watt-timer). Yutong produserer omlag 70.000 busser hvert år, hvorav 25.000 er helelektriske.
Pilotbussen skal være klar for teknisk inspeksjon i januar, hvoretter produksjonen av de resterende 87 bussene kan starte.
– Vi er trygge på at Yutong, med sin brede kompetanse og erfaring innen elektriske busser, er riktig leverandør for bussdrift i Bergen sentrum. Vi gleder oss stort til bussene skal leveres i Bergen i september/oktober 2020, sier Olsen.
Første leveranser i Norge
Yutong er ikke representert i det norske markedet fra før.
– Vi er svært takknemlig for muligheten til å ta del i bussdriften i Bergen sentrum sammen med Keolis Norge. Yutong Eurobus Scandinavia kan vise til suksessfull drift med sine 15 elbusser på Island, 20 elbusser i Danmark og 33 el-busser i Finland, sier CEO i Yutong Eurobus Scandinavia AS, Benedikt Gudmundsson.
– Denne avtalen sikrer leveransen, men arbeidet er ikke ferdig ennå. Vi er fortsatt i tett dialog med både Skyss og Yutong for hvordan vi kan gjøre avtalen enda bedre i form av sikkerhet for både sjåfører og medtrafikanter. Vi ser også på muligheter for ytterligere miljøbesparelser og befinner oss i et spennende samarbeid, sier Gry Miriam Olsen.
Tre milliarder kroner
Kontraktens varighet strekker seg fra desember 2020 til 2030 og har en kontraktsverdi på cirka tre milliarder kroner.
Totalt vil Keolis-bussene frakte 17 millioner passasjerer i året på cirka syv millioner kilometer.
Dette tilsvarer 150 ganger rundt ekvator i 20 km/timen.
Keolis overtar depotet på Mannsverk og den del av depotet på Straume som tilhører rutepakke for Bergen sentrum.