-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Årets bærekraftigste trucker
Hvis du er interessert i bærekraftig ingeniørkunst har du et vanskelig valg. Både Scania og Volvo er «Årets Bærekraftige Truck» ifølge seg selv og det italienske bladet Vado e Torno.
Verken YrkesBil eller BIL har noensinne vært spesielt interessert i å utnevne noe som helst til «Årets».
Den Gamle Redaktør var i sin tid med da bestefaren til alle «årets» – Car of the Year – ble dratt i gang og det hele utviklet seg til det rene tøv.
Hvor mange busspriser er det for eksempel? Eller Årets Lette Lastebil. Sannsynligvis har vi også en pris for Årets Letteste Lastebil.
Og så har vi alle de nasjonale eller regionale prisene. Årets Buss i Moldavia. Årers Coach i Moldavia. Årets Minibuss i Polen.
Det er fullstendig uforståelig hvem som har glede av disse titlene. Allikevel brisker bilprodusentene seg med dem. Det er ikke lenge siden vi leste om en modell som hadde fått 87 internasjonale priser i 2016.
Da tenker jeg moren hans er stolt!
Dagens «årets» er følgende: På de respektive produsentenes hjemmeside kan vi lese:
“Volvo Trucks wins Sustainable Truck of the Year 2018” og
“Scania is Sustainable Truck of the Year in Italy”.
Begge har fått tittelen sin utlevert av det store italienske lastebilbladet Vado e Torno som attpåtil jobber sammen med Politecnico di Milano for å komme frem til vinneren.
Nå har ikke jeg orket å lese den fine skriften, det dreier seg sikker om at den ene bilen vant klassen for lastebiler med høyt tak i hytta, mens den andre deltok i klassen for biler med leveringstid over tre måneder.
Det er mulig Scania og Volvo skjønner hva de skryter av – for oss andre er det hele litt mystisk.
Forresten ble Iveco Daily NP Hi-Matic Sustainable Van of the year, og – tro det eller ei – Scania og Volvo stakk av med Sustainable Bus of the year (sammen med Mercedes). Men der var det faktisk en klar klasseinndeling!
Her ser du forsiden av bladet Vado e Torno som står bak kåringen: