-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Arnstad er på hugget
I dag: Opp fra 56 til 60 tonn tømmertransport og 100 millioner kroner til utbedring av «tømmerveier».

TØMMER: I følge en pressemelding fra samferdselsminister Marit Arnstad foreslår regjeringen nå å øke tillatt totalvekt på tømmervogntog fra 56 til 60 tonn
Samtidig foreslår de å bevilge 100 millioner kroner til utbedring av flaskehalser og vegkartlegging.
– Mer kostnadseffektive transporter og utjevning av konkurranseforskjeller overfor utenlandske aktører er svært viktig for treforedlingsindustrien, påpeker Arnstad.
- Sammen med økt lengde (fra 22 til 24 meter), vil økt tillatt totalvekt gi næringen betydelig reduserte kostnader.
Et forslag til nødvendige regelendringer for å øke totalvekten på tømmertransporter til 60 tonn sendes nå på høring.
Reglene vil selvsagt kun gjelde for strekninger som er dimensjonert for en slik totalvekt. Regjeringen foreslår derfor 100 millioner kroner for å bedre framkommeligheten.
90 millioner kroner skal gå til å utbedre flaskehalser på riksvegnettet, mens 10 millioner kroner øremerkes til å beregne tåleevnen for slike transporter på fylkesvegnettet.
Strekninger og områder der tiltakene vil ha størst nytte for tømmertransporter og treforedlingsindustri vil bli prioritert.
Det er nylig åpnet for økt lengde fra 22 til 24 meter for tømmervogntog, men bransjen har ivret for samtidig totalvektøkning – ikke minst for å matche reglene på svensk side.
Arnstad anfører selv i pressemeldingen at økt nyttelast i tømmertransporten vil gi færre kjøretøyer på vegene, reduserte klimagassutslipp og sannsynligvis redusert ulykkesrisiko.