-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Asko tar i bruk elektriske lastebiler
Asko skal ha tre elektriske lastebiler på veien i de tre største byene i løpet av neste år.
- De elektriske lastebilene lages av en liten bedrift i Nederland, og koster i dag noe mer enn en vanlig lastebil. Men med innsparinger i diesel og bompengefritak er de nesten allerede lønnsomme. Det som trengs er nettopp at noen går foran, sier styreleder Torbjørn Johannson i Asko.
Bedriften skal sette bilene inn i transport av dagligvarer i Oslo, Bergen og Trondheim i 2016.
Ambisiøse mål
Lastebilprodusentene sier de vil etablere serieproduksjon om det etterspørres selv små volum. Det kan kutte merkostnadene vesentlig.
ASKO var blant de første aktørene som underskrev ZEROs tungtransporterklæring. De har satt seg ambisiøse mål om å fase ut fossile drivstoff i sin virksomhet. ASKO har allerede annonsert en omlegging til bruk av fornybar diesel. Styreleder Johannson kunne også lansere ytterligere planer, da han takket ENOVA for støtte til de elektriske lastebilene:
- Når vi så vil ønske støtte til landets første hydrogendrevne lastebil, basert på strøm fra våre egne solceller, håper vi på like positiv støtte, sa Johannson.
Stort program
Emoss har spesialisert seg på elektriske lastebiler og busser. Den typen som nå kommer til Norge har en rekkevidde på mellom 150 og 230 kilometer avhengig av batterienes størrelse.
Fabrikken lager også støtte elektriske kjøretøyer og viste fram nyeste 10-tonns chassis på E-bil messen i Munchen. Den har en rekkevidde på 300 kilometer.