-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Asko tar i bruk elektriske lastebiler
Asko skal ha tre elektriske lastebiler på veien i de tre største byene i løpet av neste år.

- De elektriske lastebilene lages av en liten bedrift i Nederland, og koster i dag noe mer enn en vanlig lastebil. Men med innsparinger i diesel og bompengefritak er de nesten allerede lønnsomme. Det som trengs er nettopp at noen går foran, sier styreleder Torbjørn Johannson i Asko.
Bedriften skal sette bilene inn i transport av dagligvarer i Oslo, Bergen og Trondheim i 2016.
Ambisiøse mål
Lastebilprodusentene sier de vil etablere serieproduksjon om det etterspørres selv små volum. Det kan kutte merkostnadene vesentlig.
ASKO var blant de første aktørene som underskrev ZEROs tungtransporterklæring. De har satt seg ambisiøse mål om å fase ut fossile drivstoff i sin virksomhet. ASKO har allerede annonsert en omlegging til bruk av fornybar diesel. Styreleder Johannson kunne også lansere ytterligere planer, da han takket ENOVA for støtte til de elektriske lastebilene:
- Når vi så vil ønske støtte til landets første hydrogendrevne lastebil, basert på strøm fra våre egne solceller, håper vi på like positiv støtte, sa Johannson.
Stort program
Emoss har spesialisert seg på elektriske lastebiler og busser. Den typen som nå kommer til Norge har en rekkevidde på mellom 150 og 230 kilometer avhengig av batterienes størrelse.
Fabrikken lager også støtte elektriske kjøretøyer og viste fram nyeste 10-tonns chassis på E-bil messen i Munchen. Den har en rekkevidde på 300 kilometer.