-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Bertel O. Steen overtar Opel-importen
Konsernet kjøper 100 prosent av aksjene i Opel Norge AS, og overtar dermed retten til å importere og selge Opel person- og varebiler i Norge.

Oppkjøpet er neppe egnet til å overraske noen: I 2017 ble Opel kjøpt av franske Groupe PSA, som fra før har merker som Peugeot, Citroën og DS i porteføljen. Disse merkene importeres til Norge av Bertel O. Steen.
– Bertel O. Steen er inne i en viktig transformasjon for å møte nye kundebehov og fremtidige billøsninger. Opel vil inngå i dette arbeidet og vil gi Bertel O. Steen et enda mer attraktivt merke- og modellprogram, sier konsernsjef Bjørn Maarud.
Rett kompetanse
Xavier Duchemin, Managing Director, Sales, Marketing and Aftersales i Opel Automobile GmbH, mener importøren har den kompetansen som skal til for å øke Opels markedsandel i Norge.
– Bertel O. Steen har en lang fartstid som både importør og detaljist og vi er trygge på at vi sammen vil kunne styrke Opels posisjon i markedet, sier han.
Bertel O. Steen hadde i fjor 26 prosent markedsandel blant varebilene, ifølge OFV, med Mercedes-Benz (10,3), Peugeot (9,9) og Citroën (5,8). Opel hadde 2,1 prosent, med 751 solgte varebiler.
Historisk sus
Bertel O. Steen har samarbeidet med Peugeot i 88 år. I 2015 overtok konsernet også import og distribusjon av Citroën.
– Avtalen med Opel har et historisk sus over seg: Da automobilen gjorde sitt første inntog i Norge hadde Bertel O. Steen Opel-agenturet fram til 1918. Nå gjenforenes vi 100 år senere, sier Maarud.
Avtalen må godkjennes av Konkurransetilsynet og formell overtakelse forventes mot slutten av året.