-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dropper el-versjoner av Caddy og Transporter i Norge
Harald A. Møller AS har besluttet å ikke ta inn de elektriske modellene fra ABT-e; e-Caddy og e-Transporter. Importøren satser i stedet for fullt på e-Crafter og de kommende elvarebilene fra ID.-familien.
Etter planen skulle begge de ombygde elektriske ABT-e modellene, basert på Caddy og Transporter, selges i Norge.
Produksjonsoppstart var estimert til 2. kvartal 2019 for elektrisk Caddy og til starten av 2020 for elektrisk Transporter T6.1.
Modellene ble første gang vist som konseptbiler på IAA-messen i Hannover i september 2018.
Nå opplyser Møller at «Caddy var kun planlagt som en ABT-e versjon på utgående modell, og grunnet vesentlige forsinkelser på Caddy ABT-e, vil den uansett ikke vært aktuell i Norge. For Transporter ble opprinnelig plan noe forskjøvet, og modellen ble lansert i noen utvalgte markeder i 2. kvartal 2020».
Forsinkelsene har medført at forberedelsesfasen og introduksjonen av elektriske varebiler på MEB-plattformen til Volkswagen nå er edna nærmere forestående.
«ID.-modellene kommer med teknologi og rekkevidde som er optimal for Norge, og vi velger derfor å satse på disse modellene. Det er planlagt at ID. Cargo og ID. BUZZ kommer i 2022. I likhet med ID. 3 som har kommet til Norge, og ID.4 som får sin verdenspremiere i slutten av september, vil ID. Cargo og ID. BUZZ komme med flere batteristørrelser og dermed ulike rekkevidder», opplyser Møller.
Importøren understreker at beslutningen ikke endrer på deres strategi og langsiktige satsning på elektrifisering av varebilparken i Norge.
- Satsingen på Volkswagen e-Crafter vil fortsette og her har vi nå en god leveringssituasjon. Volkswagen e-Crafter egner seg godt som bydistribusjonsbil, og vi ser også nå en veldig positiv trend for e-Crafter som minibuss og som personbil med mulighet for rullestol, sier Håkon Wirak, direktør Volkswagen Nyttekjøretøy.