-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Dyrere varebiler
1. januar ble det innført CO2-avgift på nye varebiler. Det ga et kraftig prishopp på mange av de mest solgte modellene. Her ser du hvor mye.


Her er de nye prisene på et utvalg merker og modeller (rapportert av den enkelte importør
Regjeringen viste ingen nåde under behandlingen av Statsbudsjettet. Med mer eller mindre åpne øyne vedtok de innføring av CO2-komponent, med satser som gir et betydelig økt avgiftstrykk for varebiler.
BilNytt.no la i oktober fram dokumentasjon på konsekvensene: Slik forslaget lød, ville vanlige varebilmodeller 1. januar 2008 få en gjennomsnittlig avgiftsøkning på over 6.000 kroner.
Priser BilNytt.no har innhentet fra importørene, gjeldende fra 1. januar bekrefter dette: Mange modeller har gått betydelig opp i pris.
Noen importører har økt sine priser nærmest på krona med endringen i avgiften. Andre har samtidig korrigert for endringer i prisene fra fabrikk.
På enkelte modeller har CO2-avgiften medført en så kraftig økning at importøren har valgt å utjevne ("subsidiere") med å øke prisene med noe mer enn avgiftsendringen på andre modeller.