-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Elektrisk varebil fra Australia
Det begynte med en liten varebil på under fire meter. Nå er den også blitt en pickup og en liten personbil.


DETALJENE: Slik markedsfører australske ACE sin nye elvarebil.
Dette er ikke den type bydistribusjonsbil Enova akkurat premierer.
Med 18 kW er den milelangt fra vår lavutslippsvokters idealer, men man skal ikke se bort fra at det kanskje er en slik våre urbane distributører kanskje kunne tenke seg.
ACE heter selskapet som har rullet ut en serie elbiler som ser ganske attraktive ut.
Kompakte, med mer enn nok krefter til å klare seg i en vanlig urban jungel (motoren har er korttidsytelse på inntil 45 kW) og med vekt- og volum kapasitet som møter mange transportørers krav.
500 kg nyttelast og en påstått rekkevidde på 200 km fra 23,2 kWh, burde være nok for mange.
Problemet er selvfølgelig pris. I Australia snakkes det om litt over AU$ 40.000 der en Caddy koster 25.000.
Men med meget lavere driftskostnader (loves det) og med incitamenter på nullutslipp ser ikke den optimistiske produsenten bort fra at dette burde kunne gå.
I dag produserers blant annet karbon-karosseriet i Kina men målet er å sikre at minst 50 prosent av hele bilen kommer fra Sør Australia, og at man fra 2025 er oppe i en produksjon på minst 15.000 Ace-biler per år.
Da vil også en liten Ute og en personbil være inne i bildet.