-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Enova vil gjøre det enklere å få støtte
Enova vil gjøre det enkelt å få støtte til tunge elektriske kjøretøy. Derfor justerer de tilbudet innenfor landtransport og forenkler hele søknadsprosessen. Målet er å sette mer fart på såkalte nullutslippskjøretøy.

– Vi ser en betydelig økning i aktiviteten innen nullutslippsløsninger for landtransport. Markedet for nullutslippsløsninger er i bevegelse, men samtidig er det behov for støtteordninger som gjør dette til et konkurransedyktig alternativ i en tidlig fase, sier markedssjef for transport i Enova, Gunnel Fottland.
Fottland forteller at Enova de siste årene har gitt støtte til elektriske lastebiler og turbusser gjennom sine virkemidler. Men som følge av økt interesse og etterspørsel i markedet samt at de største produsentene lanserer nye, serieproduserte modeller, også for tunge lastebiler, har Enova sett et behov for en enklere ordning, hvor man får raskere svar og som krever mindre administrasjon.
– Transportsektoren står for en tredel av norske klimagassutslipp. Denne satsingen skal bidra til at enda flere ser fordelene med utslippsfrie tunge kjøretøy, sier Fottland.
– Regjeringen har lagt frem en klimaplan som viser hvordan vi skal nå klimamålene. For å nå disse målene må vi omstille alle deler av transportsektoren, inkludert tungtransporten. Gjennom nullutslippsfondet setter Enova fart på utviklingen og bidrar til å gjøre det mer attraktivt med nullutslippsløsninger for tyngre kjøretøy, sier klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn (V).
Enova mener at markedet for elektriske lastebiler utvikler seg i riktig retning. De internasjonale produsentene utvikler stadig teknologien og her hjemme er transportselskaper i ferd med å bygge kompetanse og erfaring ved bruk av slike kjøretøy.
– Det vil være en fordel for Norge å skaffe seg driftserfaring med tyngre nullutslippskjøretøy. Vår kunnskap og erfaring vil kunne være viktig for de internasjonale produsentene og slik vil vi kunne ta en posisjon som et tidlig marked for denne typen kjøretøy. Enovas rolle vil være å bidra til at etterspørsel etter denne type kjøretøy og erfaring med bruk oppnås raskere og i større omfang enn det ellers ville gjort, sier Fottland.