-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ettermonterbar sidevindkiller i Sprinter
Ny og fascinerende teknologi fra siste generasjon Mercedes Sprinter kan nå ettermonteres i eldre modeller.
TEKNOLOGI: Jeg hadde nylig fornøyelsen av å kjøre en Sprinter «Express» med Crosswind Assist i ett av de første lengre høstvindkastene nedover motorveistrekkene i Østfold.
«Express» er strengt tatt kun en markedsføringsvariant av Sprinter, en rimelig, men greit utstyrt utgave den norske importøren har tatt frem for å kunne matche sine mindre utstyrsbemidlede konkurrenter.
Mer om denne bilen senere (se bilder). Poenget her er at selv om utstyrspakken er redusert, er Crosswind Assist – altså en elektronisk sidevindsassistent som korrigerer for kraftige vindkast – standard utstyr.
På denne turen la jeg i utgangspunktet merke til at det blåste litt, men tenkte ikke mer over saken før jeg begynte å spekulere på hvorfor alle andre kjørte så sakte? Aha! Sidevindassistenten virker faktisk!
Nå vil jo mange raskt innvende at dette jo er ment som en ekstra sikkerhetsassisten, mens jeg dermed brukte fordelen til å kjøre raskere. Kanskje det. Men det understøtter i det minste at dette er komfortutstyr som funker, også i Norge.
Og dagens melding fra store høvding Daimler er at dette systemet nå, til en viss grad er ettermonterbart også i forgjengeren. Forutsetningen er at bilen har det nyeste ESP-systemet, som i praksis betyr Sprintere bygget fra januar 2012.
Norsk pris er ikke oppgitt, men i Tyskland er det snakk om 200 euro. Ettersom det antagelig kun handler om programvareoppdatering, bør ikke prisen være alt for stiv her hjemme heller. På langkjøringsbiler kan dette være verdt å snuse på.