-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Fra Formel E til distribusjonsbil
Et engelsk selskap, sterkt involvert i elektrisk racing, forteller at de planlegger elektriske distribusjonsbiler fra 3,5 til 26 tonn.
Charge er navnet på et av de selskapene som er sterkt involvert i den forholdsvis nye Formel E racing serien.
En racingoppskrift som stadig ekspanderer med nye baner (som regel i sentrum av storbyer) og der stadig nye bilfabrikker som melder seg på med egne Formel-biler. Jaguar, Mercedes, Audi og Renault er blant de etablerte produsentene som er med nå.
Planlegger modellserie
På et møte i London nylig kunne Charge fortelle at de planla en hel serie elektriske distribusjonsbiler. Det er på dette området de er engasjert av Formel E, de er seriens «offisielle el-truck partner».
Planene er ganske radikale. De fortalte om, og viste tegninger av, en utpreget modul-konstruksjon med en oppbygning som skulle gjøre det mulig for en mann å sette sammen en bil på 4 timer. Det betyr at en fabrikk med ti mann kan bygge 10.000 biler i året!
Det skal bygges en egen fabrikk i Oxfordshire for å produsere disse bilene, og de sa at de regnet med å være på markedet allerede neste år.
Og ikke bare det: «Vi kommer til å fjerne alle hindringer for en effektiv markedsintroduksjon av tyngre elektriske biler», sa Charge-sjefen Denis Sverdlov ved presentasjonen. «Det skal vi gjøre blant annet ved å prise dem på linje med vanlige biler».
Har kred
Han lovte også Tesla-type innslag, som klar til autonom kjøring når lovverket er klart, og en stadig oppdatering over nettet.
Selvfølgelig høres dette ut som en «tror-det-når-vi-ser-det»-sak, på linje med for eksempel Nikola. Men Charger har tross alt litt kred fra det virkelige liv. De er aktive i en annen racingserie som kalles Roborace – selvkjørende formelbiler som skal bli en tilleggsforestilling til Formel E, og de har allerede bygget transport-trucker for Formel E biler som er i daglig drift.
«Erfaringene derfra har hjulpet oss i utviklingen av de nye bilene» forsikret Sverdlov.