-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Godt halvår for tungt
Et første halvår der registreringstallene for varebiler, lastebiler og busser steg med mer enn 13 prosent, må kunne betegnes som oppsiktsvekkende godt.
Nå er tallene for juni, og dermed også for første halvår klare fra ACEA, organisasjonen for europeiske bilprodusenter.
Og selv om de representerer alle de store som fikk en rekordbot fra EU tidligere denne måneden, er dette samtidig de fabrikkene som opplever en skikkelig boost på lokalmarkedene sine.
Av landene i EU var det bare Litauen og Bulgaria som viste tilbakegang, og disse markedene er så ubetydelige at Norge solgte fire ganger så mange som de to til sammen i første halvår.
Alle de store markedene gikk opp, Italia med 30 %, Spania med 14,5, Frankrike med 11 og sågar et Storbritannia, som var ganske betenkt i annet kvartal, økte med 3. Og den tunge motoren i europeisk næring, Tyskland, økte med 11,3 %
Varebilene økte litt mer enn snittet: med 13,7 %, og har nå faktisk passert en-million streken med 1.293 enheter. Italia og Spania økte mest.
På de tyngste, de over 16 tonn, var det Italia som økte mest igjen, med hele 37 %, men juni alene viste en vekt på 63 %, så der akselerer økningen.
Frankrike økte med 18, Spania med 12, Storbritannia med 8 og Tyskland var faktisk oppunder 10 %.
Italia er imidlertid ikke så god på busser. Der har de en tilbakegang på 7,1 % første halvår. Men det er ikke bare deres skyld at dette markedet ikke har økt mer enn 2,7 % totalt.
Det gamle Øst-Europa viser seg også svak her. EU 12 – som de heter – måtte notere en tilbakegang på 4,7 % i perioden. Holder man dem utenfor, og bare ser på EU 15, fikk vi tross alt en fremgang på 4,2 %.
Og – uansett, det er også en milepæl – disse har nå passert 20.000 enheter i første halvår, med 40 biler på toppen.