-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
I morgen lanseres hel-elektrisk buss
Med mahognygulv og chassis dels i karbonfiber blir dette bussing på et nytt nivå.
Det er Solaris som med sin 8,9-meters elektriske Urbino dermed legger seg helt i tetsjiktet for utslippsfri kollektivtransport.
Og det blir kollektivtransport-utstillingen Transexpo 2011 i Targi Kielce i Polen som får æren av å avduke denne pennende produktnyheten
– dagen før den også blir vist på den store bussmessen Busworld i belgiske Kortrijk.
Nå er polske Solaris allerede godt innarbeidet på diesel-elektriske hybridbusser, med en fersk ordre på 15 slike busser til Unibuss i Oslo.
Men Solaris har også lenge varslet kraftig satsing på helelektriske kjøretøyer. Og ikke bare framdriftsteknologien.
På Transport2011 i Lillestrøm kunne representanter fra fabrikken fortelle norsk fagpresse om blant annet avansert jobbing med materialer for å få et lett nok chassis.
Gulvet i den nye elektriske bussen lages blant annet i mahogny, mens deler av chassiset er laget i karbonfiber!
Nå er heldigvis 8,9-meteren ikke så stor i utgangspunktet. Lavgulvbussen har 26 seter og et ukjent antall ståplasser.
Batteridriften er angitt å skulle yte 100 km rekkevidde med full passasjerkapasitet utnyttet. Ladetid vil være 3-4 timer ved depotlading.
Alt i bussen drives elektrisk, også elementer som dører og servostyring. Det er Vossloh Kiepe som hjelper Solaris med både framdriftssystem og energistyring
Det er uvisst når bussen blir kommersielt tilgjengelig. Tidligere har Solaris satt 2015 som mål, men nå skumles det om årstallet 2013 allerede.