-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Iveco styrker trolley-bussen
Vi har lenge spurt om «hva er galt med trolley-bussen?» uten å ha fått noe overbevisende svar. Det er imidlertid stadig flere som forsøker å fortelle at det er slett ikke noe galt med dem, kanskje tvert imot.

Den siste til å erklære interesse for trolleybussen er Iveco.
De er ikke akkurat nye på området, til nå har de levert rundt 800 slike biler i Europa. Den siste store jobben var 49 Crealis-busser til Bologna.
Men det nye, som de fortalte om på Busworld i Kortrijk nylig, var at de nå har teamet opp med Skoda Electric som regnes som en av verdens ledende på dette området. De har levert trolleybuss-teknologi til 15.000 biler så langt, og har åpenbart ikke tenkt å gi seg.
Fordelene i forhold til batteribusser – som plutselig er blitt Taste of the Month – er først og fremst lavere vekt og større utnyttbart passasjervolum, mens ulempene er krav til linjenett over gatene. Reservebatterier sørger for en radius på 10-15 km uten ekstern strømforsyning.
Fordelene i forhold til trikk har vi ikke plass til å liste opp.
På Busworld lanserte de to partnerne en ny generasjon trolleybusser. De skal leveres både i Urbanway-serien og som Bus Rapid Transit Crealis – begge to i lengder på 12 eller 18 meter.
Initiativet føyer seg pent inn i rekken av Ivecos mange tilbud om alternative drivlinjer som også omfatter bl.a. biometan og naturgass.
Det vil bli mange flere nyheter fra Busworld i Kortrijk i neste utgave av YrkesBil.
I mellomtiden kan du lese mer og se mange bilder fra messen her.