-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
- Jeg blir skremt når jeg ser disse tallene
Dramatisk utvikling i koronakrisen for transportbransjen, ifølge fersk undersøkelse fra NLF.

Norges Lastebileier-Forbund gjennomfører nå ukentlige koronaundersøkelser. Nå er den hittil andre undersøkelsen gjennomført.
Funnene kan bare karakteriseres som svært dramatiske. Bare den siste uken har det skjedd en fordobling i andelen NLF-bedrifter som opplever lavere etterspørsel eller kanselleringer av oppdrag som følge av koronakrisen.
– Jeg blir skremt når jeg ser disse tallene. Vi står foran den mest kritiske situasjonen norsk transportnæring har sett i fredstid, sier NLF-direktør Geir A. Mo i en presseuttalelse.
SAMLESAK: Koronakrise i yrkesbilnæringene
Mens 30 prosent rapporterte lavere etterspørsel i uke 11, kunne hele 57 prosent melde om det samme i uke 12. Samtidig har andelen bedrifter som har sykmeldte sjåfører eller ansatte i karantene økt fra 9 til 25 prosent.
– Det er også svært alvorlig å se at hele 69 prosent varsler at det kan bli aktuelt å gjennomføre permitteringer innen kort tid som følge av koronakrisen, sier Mo, og legger til at 17 prosent av bedriftene allerede har gjennomført permitteringer, noe som er mer enn en firedobling i løpet av en uke.
NLF-direktøren understreker alvoret i situasjonen og mener det er viktig at myndighetene tar høyde for at det bare i løpet av få uker kan skje store forandringer i beredskapssituasjonen i transportnæringen.
– Hvis vi fortsatt skal kunne være i stand til å gjennomføre samfunnskritiske oppgaver, må det gjennomføres ytterligere støttetiltak snarest.