-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lært av Norge
I Tyskland diskuteres de nå hvordan man kan fremme bruk av elbiler. Eller, nærmere bestemt elektriske lastebiler. Fjern bomavgiften er et av forslagene.
Den nye tyske samferdselsministeren, Andreas Scheuer, har åpenbart tenkt å ta elektrisk landeveistransport et steg videre.
I et intervju med Süddeutsche Zeitung snakket han om elektriske lastebiler og hva som kunne gjøres for å fremme bruken av dem.
Et av de forslagene han lanserte i intervjuet var å frita slike biler for all «maut» - Tyskernes satellittovervåkede bomvei-betaling.
LES OGSÅ: Her er Volvos første helelektriske lastebil
For bare noen måneder siden ville forslaget vært en vits – hvem har hørt om batteridrevne lastebiler i langtransport på motorveiene? Ikke særlig praktisk verken med hensyn til nyttelast eller rekkevidde.
Da begynner det å høres ut som penger. Ifølge det tyske samferdselsdepartementet har tyske biler over seks tonn en årlig kjørelengde på ca. 38.000 kilometer. For det må de fra og med juli i år betale mellom 8,1 og 21,8 cent pr. km, avhengig av blant annet utslippsklasse og størrelse.
«Dette vil bli en viktig spore for å få transportører til å gå over til mer miljøvennlige biler», sa Scheuer til avisen.
Det er faktisk noen som vil dra fordeler av den nye regelen med en gang. I intervjuet ble det nemlig påstått – ganske overraskende for mange – at det nå går 12.000 batterielektriske lastebiler i Tyskland.