-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lyden av elektrisk lastebil
Fra 1. juli 2021 vil alle nye elektriske kjøretøyer i EU være pålagt å gi et bestemt lydnivå når de kjører med hastigheter under 20 km/t. Her er Volvos kjenningsmelodier.

Volvo Trucks har utviklet et akustisk varslingssystem med unike lyder for sine elektriske lastebilmodeller.
Varselet skal gjøre fotgjengere, syklister og andre trafikanter oppmerksomme på lastebiler som nærmer seg.
Lydnivået som kreves i EU fra 1. juli blir høyere etter hvert som hastigheten øker. Ved maksimal hastighet på 20 km/t skal det være minst 56 desibel.
USA har lignende lovgivning for kjøretøy som kjører under 30 km/t. Hvis kjøretøyet er for stille, må det ha et eksternt akustisk varslingssystem (AVAS).
– Vi ønsker virkelig denne nye lovgivningen velkommen. Fra vi var barn, har vi lært å ikke bare stole på det vi ser, men også det vi hører i trafikken – noen ganger så mye at vi ikke en gang ser oss for før vi krysser en gate. Med vårt nye varslingssystem ønsker vi å sikre at fotgjengere og syklister merker når de er i nærheten av våre elektriske lastebiler, forklarer Anna Wrige Berling, trafikk- og produktsikkerhetsdirektør i Volvo Trucks.
Utvalget av lyder er resultatet av grundig forskning og testing av produsentens egne akustikkeksperter.
Og det presiseres atlastebilene fortsatt vil være mye stillere enn lastebiler med forbrenningsmotor.
– Lydene er designet for å ikke trenge gjennom vegger. Våre elektriske lastebiler vil fortsatt tillate stille nattleveranser og bidra til bedre arbeidsforhold for sjåførene og et roligere og renere miljø, sier Anna Wrige Berling.
De fire forskjellige lydene skal informerer folk i nærheten om hva lastebilen gjør; kjører, tomgang, revers og så videre.
Lydene vil variere i intensitet, basert på lastebilens hastighet og vil skifte i frekvens under akselerasjon og retardasjon.
Volvo har i øyeblikket tre nye tunge elektriske lastebilmodeller – FH, FM og FMX – i markedet.
Hør lydene her: