-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
MAN følger etter: Kutter prisen med over 140.000 kroner
Etter at Volkswagen kuttet prisen på e-Crafter dramatisk for å få fart i salget, gjør søstermerket MAN det samme med tvillingbilen eTGE – bare enda litt kraftigere.

Før prisjusteringen var nemlig MAN eTGE 31.290 kroner dyrere i Norge enn konsernsøsteren Volkswagen e-Crafter.
Som YrkesBil kunne fortelle i går har imidlertid Volkswagen kuttet prisen på e-Crafter med 104.500 kroner fra 1. november, slik at den nå koster 547.400 kroner veiledende.
Årsaken er at fabrikken ikke er tilfreds med salget av modellen så langt.
Nå opplyser MAN at de også har foretatt en fabrikkstyrt prisjustering i Europa for modellen eTGE.
I Norge innebærer det at prisen på modellen reduseres med hele 140.590 kroner, fra 683.190 til 542.600 kroner. Den nye prisen er gjeldende fra 26. november, opplyser Maria Waldekrantz, ansvarlig for Marketing & Communications i MAN Truck & Bus Norge til YrkesBil.
Det betyr at eTGE nå plasserer seg 4.800 kroner under e-Crafter i veiledende pris.
I en pressemelding fra MANs hovedkontor i München opplyser selskapet at de gjør prisendringen for at den elektriske varebilen skal kunne konkurrere mot en tilsvarende dieselmotorisert varebil når det gjelder totale eierskapskostnader (TCO).
«Når den nye prisen kombineres med betydelig lavere driftskostnader, særlig innen energiforbruk og vedlikehold, vil den elektriske varebilen ikke koste noe mer totalt sett enn en tilsvarende dieselmodell», skriver MAN.
Per 17. november er det registrert no MAN eTGE i Norge i 2019, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. Som YrkesBil.no har skrevet tidligere har DB Schenker kjøpt åtte eTGE til sin Hub i Oslo.