-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
MAN følger etter: Kutter prisen med over 140.000 kroner
Etter at Volkswagen kuttet prisen på e-Crafter dramatisk for å få fart i salget, gjør søstermerket MAN det samme med tvillingbilen eTGE – bare enda litt kraftigere.

Før prisjusteringen var nemlig MAN eTGE 31.290 kroner dyrere i Norge enn konsernsøsteren Volkswagen e-Crafter.
Som YrkesBil kunne fortelle i går har imidlertid Volkswagen kuttet prisen på e-Crafter med 104.500 kroner fra 1. november, slik at den nå koster 547.400 kroner veiledende.
Årsaken er at fabrikken ikke er tilfreds med salget av modellen så langt.
Nå opplyser MAN at de også har foretatt en fabrikkstyrt prisjustering i Europa for modellen eTGE.
I Norge innebærer det at prisen på modellen reduseres med hele 140.590 kroner, fra 683.190 til 542.600 kroner. Den nye prisen er gjeldende fra 26. november, opplyser Maria Waldekrantz, ansvarlig for Marketing & Communications i MAN Truck & Bus Norge til YrkesBil.
Det betyr at eTGE nå plasserer seg 4.800 kroner under e-Crafter i veiledende pris.
I en pressemelding fra MANs hovedkontor i München opplyser selskapet at de gjør prisendringen for at den elektriske varebilen skal kunne konkurrere mot en tilsvarende dieselmotorisert varebil når det gjelder totale eierskapskostnader (TCO).
«Når den nye prisen kombineres med betydelig lavere driftskostnader, særlig innen energiforbruk og vedlikehold, vil den elektriske varebilen ikke koste noe mer totalt sett enn en tilsvarende dieselmodell», skriver MAN.
Per 17. november er det registrert no MAN eTGE i Norge i 2019, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. Som YrkesBil.no har skrevet tidligere har DB Schenker kjøpt åtte eTGE til sin Hub i Oslo.