-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mer nytt fra Volvo
De to lave cityslickerne FL og FE fra Volvo er blitt smartere.
TRANSPORT: - Kundene i dette segmentet kjøper ikke en lastebil – de kjøper problemfri tilgang til en transportløsning, påpeker Volvo-direktør Claes Nilsson
Med nye FE og Volvo har målet vært å lage en kombinasjon av bil og tjenester som gjør det enda mer problemfritt.
Full fjernovervåking er ett av virkemidlene. Velger man Gold servicekontrakt følger Volvo-verkstedet med på kjøretøybruken og overvåker slitasjen på enkeltkomponenter. Hensikten er på å sikre at det bare utføres service på lastebilen når det er nødvendig – og at det bare utføres vedlikehold når kjøretøyet ikke er i bruk.
- Ved å fjernovervåke lastebilen og hvor raskt de ulike komponentene slites, forebygger vi at små problemer vokser seg store og ender med uventet driftsstans,” forklarer Jarkko Aine, spesialist på transportløsninger i Volvo Trucks.
Men også sjåførens hverdag er forbedret med nye instrumenter og seter med integrert nakkestøtte og sikkerhetsbelte. Et forsterket sete og setefeste i gulvet bidrar til å øke sikkerheten dersom det skulle skje en ulykke.
Nye motorer og I-Shift
Den nye 6-sylindrede D8-motoren har et slagvolum på 7,7 liter og leveres med tre effektnivåer: 320 hk / 1200 Nm, 280 hk / 1050 Nm og 250 hk / 950 Nm.
Volvo FL er også tilgjengelig med den kompakte 4-sylindrede D5-motoren. Den har et slagvolum på 5,1 liter og leveres med effektnivåer på 240 hk / 900 Nm og 210 hk / 800 Nm.
Euro 6-kravene sikres ved kombinasjonen av Selective Catalytic Reduction (SCR) og variabel turbingeometri, et EGR-system med kjøling og et partikkelfilter
Et omfattende utvalg av girkasser utfyller de to nye motorene. Blant annet er det nå mulig å utstyre Volvo FE med I-Shift.
Nå er også ESP (Electronic Stability Program) standardutstyr på både Volvo FE og Volvo FL. ESP hjelper sjåføren å holde lastebilen på veien i kritiske situasjoner.
Spesialdesignet 12-tonns modell
Volvo Trucks har også designet en 12-tonns modell av Volvo FL. Med den kraftigste motoren i segmentet (4-sylindret D5 med 240 hestekrefter), spesielt optimalisert I-Sync og en vekt som påstås å være 500 kg lavere enn en tilvarende lastebil med en 6-sylindret motor.
Den nye 12-tonns modellen er skal konkurrere i det største middels tunge segmentet. Volvo påpeker at bilen er lettere, lavere og mer konkurransedyktig priset enn den nåværende modellen.
Det klassiske Volvo-jernmerket er selvsagt flyttet opp under frontruten slik som på de øvrige nye Volvoene.