-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mer nytt fra Volvo
De to lave cityslickerne FL og FE fra Volvo er blitt smartere.

TRANSPORT: - Kundene i dette segmentet kjøper ikke en lastebil – de kjøper problemfri tilgang til en transportløsning, påpeker Volvo-direktør Claes Nilsson
Med nye FE og Volvo har målet vært å lage en kombinasjon av bil og tjenester som gjør det enda mer problemfritt.
Full fjernovervåking er ett av virkemidlene. Velger man Gold servicekontrakt følger Volvo-verkstedet med på kjøretøybruken og overvåker slitasjen på enkeltkomponenter. Hensikten er på å sikre at det bare utføres service på lastebilen når det er nødvendig – og at det bare utføres vedlikehold når kjøretøyet ikke er i bruk.
- Ved å fjernovervåke lastebilen og hvor raskt de ulike komponentene slites, forebygger vi at små problemer vokser seg store og ender med uventet driftsstans,” forklarer Jarkko Aine, spesialist på transportløsninger i Volvo Trucks.
Men også sjåførens hverdag er forbedret med nye instrumenter og seter med integrert nakkestøtte og sikkerhetsbelte. Et forsterket sete og setefeste i gulvet bidrar til å øke sikkerheten dersom det skulle skje en ulykke.
Nye motorer og I-Shift
Den nye 6-sylindrede D8-motoren har et slagvolum på 7,7 liter og leveres med tre effektnivåer: 320 hk / 1200 Nm, 280 hk / 1050 Nm og 250 hk / 950 Nm.
Volvo FL er også tilgjengelig med den kompakte 4-sylindrede D5-motoren. Den har et slagvolum på 5,1 liter og leveres med effektnivåer på 240 hk / 900 Nm og 210 hk / 800 Nm.
Euro 6-kravene sikres ved kombinasjonen av Selective Catalytic Reduction (SCR) og variabel turbingeometri, et EGR-system med kjøling og et partikkelfilter
Et omfattende utvalg av girkasser utfyller de to nye motorene. Blant annet er det nå mulig å utstyre Volvo FE med I-Shift.
Nå er også ESP (Electronic Stability Program) standardutstyr på både Volvo FE og Volvo FL. ESP hjelper sjåføren å holde lastebilen på veien i kritiske situasjoner.
Spesialdesignet 12-tonns modell
Volvo Trucks har også designet en 12-tonns modell av Volvo FL. Med den kraftigste motoren i segmentet (4-sylindret D5 med 240 hestekrefter), spesielt optimalisert I-Sync og en vekt som påstås å være 500 kg lavere enn en tilvarende lastebil med en 6-sylindret motor.
Den nye 12-tonns modellen er skal konkurrere i det største middels tunge segmentet. Volvo påpeker at bilen er lettere, lavere og mer konkurransedyktig priset enn den nåværende modellen.
Det klassiske Volvo-jernmerket er selvsagt flyttet opp under frontruten slik som på de øvrige nye Volvoene.