-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes last blir selvstendig
Allerede i sommer ble det snakk om at Daimler skulle skille ut forskjellige virksomheter for å utløse større børsverdier. Nå er det offisielt.

Det var Fiats Sergio Marchionne som gikk opp denne løypa. Allerede i 2010 skilte han ut industri- og landbruksgruppen CNH, og senere fulgte Ferrari.
Nå har styret i Daimler vedtatt at man skal gå videre med en tilsvarende strategi.
Vil hente ut verdier
Målet er å skille ut lastebilavdelingen, som ikke går så veldig bra – fra personbil og varebil, som går så det griner. Og så beholde Financial Services som en egen enhet.
Disse tre separate enhetene skal «sitte under ett tak og ledes av Daimler» heter det fra Stuttgart.
Målet er å hente ut verdier som nå ligger latent i hele gruppen, og å bygge en struktur som gjør det meget enklere «å reagere fort».
Egentlig snakker vi nok elektrifisering hele veien. Det krever investeringer og det krever evne til å endre seg raskt, og er først og fremst en utfordring for personbilene.
Skespsis
Markedet reagerte nesten ikke på meldingen, aksjene økte med bare 1 prosent. Det er åpenbart skepsis på flere områder.
At det i Daimler meldingen sto at det skulle settes av 3 milliarder ekstra til Daimlers pensjonsfond allerede i fjerde kvartal i år, blir nok sett på som et forsøk på å «smøre» fagforeningene som sikkert helst ser at det hele holdes sammen.
Og når Daimler sier at det ikke er planer om å kvitte seg med noen av divisjonene, er nok det også en skuffelse for de som ser på for eksempel mobilitetstjenesten Moovel som en ren distraksjon.
Dette kommer ikke til å skje i morgen, en avgjørelse blir ikke tatt før tidligst på aksjonærsamlingen i 2019, men samtidig sier Daimler at de allerede nå investerer 100 millioner euro «i de første skrittene».