-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nå er Euro 6 på veien
De aller første Euro 6 lastebilene er nå lansert. Fra Scania. YrkesBil har kjørt dem.
Det lyste stolthet i øynene på Scania-organisasjonen som denne uken kunne servere blodferske Euro 6-biler for verdens lastebil-fagpresse.
For at Daimlers kjekke ”vi er først-holdning” har vekket Scania-folket til dyst er det ingen tvil om.
- Først til å vise motoren, ja, men hvem er det som har en hel serie biler på veien til verdenspressens frie bruk? var gjennomgangstonen fra Scania-folket som holdt hoff på Hallandsås Rasta på E6 en liten time sør for Gøteborg.
Det vil si – i skrivende stund er det faktisk kun den skandinaviske delen av pressen som har kjørt bilene. Europeiske journalister skal kjøre Euro 6-bilene i Sveits i neste uke.
Og de får ikke kjørt bilene slik vi fikk – med en rekke artige kombinasjoner man ikke ser så mye av ellers i Europa.
Ja, for det var kanskje det aller mest interessante for min del under denne lanseringen:
Å kunne veksle fra korte 39-tonns 4x2 euro-semier via en ”norsk” 6x2-variant med 4,30-høyde – til å kjøre en 58-tonns 25,25-bil gjennom små svenske landsbyer og rundkjøringer.
Les også:
Og både i R-versjon og G-versjon. Med 440 og med 480 hester.
Euro 6? Ja – det er en fascinerende avansert teknologi som har kostet Scanias 600 utviklingsingeniører blod, svette og tårer – og noen milliarder kroner
Men sett fra førerens synspunkt, bak rattet i en 25,25-meters R440 med 58 tonn på slep, er det rett og slett ingen forskjell.
- Vårt mål med Euro 6, sier Scania, har vært å lage motorer som er like sterke og like nøysomme som Euro 5.
Men som altså forurenser bare en brøkdel av partikler og nitrogenforbindelser. Nyt bildene!