-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nikola skal hente 100 millioner dollar
Det er riktig at Nikola var nede, men selskapet er lang fra ute. Nå planlegger de en ny runde hos investorene for å få penger nok til å bygge fabrikken i Phoenix.

Som man kanskje husker gikk Nikola på børs med sine planer om tunge lastebiler på brenselceller eller batterier i juni i fjor.
I september fikk verden beskjed om at det var mye juks og fanteri med i spillet. En stor intensjonsavtale med GM ble for eksempel lagt på is og børsverdien for selskapet datt fra 37 milliarder dollars til 7 milliarder forrige uke.
Men Kim Brady, selskapets finans-sjef fortalte nylig investorer at det virket fornuftig for selskapet å henvende seg til finansmarkedet i år.
- Vi vil gjerne ha nok reserver til å møte driftsutgifter og for å kunne gjøre nødvendig investeringer for det neste året, eller kanskje til og med de neste 18 månedene, sa han.
Rapporter sier at det han ser etter er rundt 100 millioner dollar.
Prospektet var brutalt ærlig. Det fortalte at Nikola hadde brukt 28 millioner i fjor på advokatutgifter i forbindelse med grunnleggeren, Trevor Miltons, falske opplysninger om prosjektet. I kjølvannet av det venter en rekke rettssaker.
- Hvis de pågående undersøkelsene og kommende krav skulle medføre negative resultater over tid ville dette kunne sette selskapets virksomhet ut av spill og tømme det for alle reserver. Resultatet ville være at dagens aksjonærer ville kunne miste alt de har investert, sto det.
Med andre ord: jo mer vi holder det gående sammen, jo tidligere ser vi lyset.
Og gevinsten i den andre enden er formidabel.
Dan Ives, en analytiker i Wedbush sier til Financial Times at markedet for tunge, batterielektriske lastebiler vil være verdt fem trillioner (femtall med atten nuller bak) dollar i løpet av dette tiåret.
- Og, føyer han til, - der vil vi kunne finne mange vinnere. Ikke bare Tesla.
Det er som kjent Iveco Norge AS som skal importere Nikola hit til landet.
LES OGSÅ: Nikola på plass i Italia
I et stort intervju med YrkesBil rundt årsskiftet sa Helene Norman-Dupuy, country manager i Iveco Norge AS, at de jobber med planene for lanseringen.
- Lanseringsplanene for Norge er under utforming, men jeg kan si at vi håper å levere batteridrevne Nikola i løpet av 2022 – uten at dette kan bekreftes på nåværende tidspunkt, sa hun.