-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny lett varebil fra Nissan
NV250 erstatter dagens NV200. Men den nye kommer foreløpig ikke i elektrisk versjon, så modellen vil bli tilbudt parallelt med elvarebilen e-NV200.

Om du synes du har sett nye Nissan NV250 før, så er ikke det langt unna sannheten. Varebilen er bygget på velkjente Renault Kangoo, som også er utgangspunktet for Mercedes-Benz Citan.
NV200 har ikke vært noen storselger i Norge, om vi ser bort fra elversjonen e-NV200 som gjør det bra blant de rene elvarebilene (der er det imidlertid ikke veldig stor konkurranse foreløpig), men nå ser nok importøren muligheten for å styrke sin posisjon i segmentet for de små kassebilene.
Produsenten skryter av at NV250 har forbedret sikkerhet og er mer pålitelig (!) enn forgjengeren, takket være integrerte Nissan Intelligent Mobility-teknologier og 5 år/160 000 km garanti.
Flere motor- og interiørkonfigurasjoner står på menyen, det samme med to karosserilengder og angivelig et større utvalg av ombygginger enn noen gang. Sistnevnte inkluderer trepanel i lasterommet, tilgang med rullestol gjennom bakdøren, valgfritt ekstrautstyr som f.eks. integrerte kjøleenheter.
Varebilen har 800 kilo tillatt nyttelast. Modellen er tilgjengelig i varebil-, crew- og kombi-utførelse.
Crew-versjonen leveres kun i én lengde (L2) med maksimalt 4 seter, men har flyttbar skillevegg som gir fleksibelt lasterom. Combi, som er en passasjervariant, leveres også kun i en lengde (L1) og med fem seter.
NV250 vil være i salg i hele Europa fra september 2019.
Men i stedet for å adoptere elektriske drivlinje fra Kangoo Z.E., velger Nissan (i alle fall enn så lenge) å tilby den nye modellen parallelt med sin egen elvarebil, e-NV200. Den er nå oppgradert med et 40 kWt batteri som gir en rekkevidde på opptil 200 km (WLTP Combined Cycle).