-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Renault Trucks rigger seg for vekst
Med Gulsen Saritabak (bildet) som ny salgssjef og flere nye lastebilmodeller i løpet av 2019, håper Renault Trucks på et realt løft i tiden fremover.
La oss starte med den nye salgssjefen. Gulsen Saritabak er 34 år og har sin yrkesbakgrunn fra noe helt annet enn lastebilnæringen – nemlig dagligvarebransjen.
– Jeg gleder meg skikkelig til å komme i gang, og har allerede noen ideer om hvordan vi skal ta Renault et steg videre, sier Saritabak.
I disse dager tar hun lastebillappen, samtidig som hun setter seg inn i bransjen og produktene.
– Det er mye å sette seg inn i. Å spekke en bil er komplisert, men rundt meg har jeg utrolig dyktige og faglig sterke folk, så jeg henger meg på de for å lære, fortsetter 34-åringen.
Vekstambisjoner
Volvos franske søstermerke har ambisjon om å selge 125 tunge lastebiler i Norge i år - opp 33 prosent fra fjorårets 94. I tillegg har de mål om 50 mellomtunge lastebiler og 175 varebiler av typen Master, noe som også er betydelig opp fra fjoråret.
– Vi opplever en betydelig vekst og etterspørsel etter nye biler, samtidig har vi tøffe vekstambisjoner. Da må vi utvide laget, sier Viggo Noreng, salgsdirektør i Renault Trucks Norge.
I tillegg til lansering av anleggsbilen K-range i løpet av våren, kommer de helelektriske modellene Master Z.E. og D-Range Z.E. i løpet av tredje kvartal (vårt tips: husk at Transport & Logistikk arrangeres på Norges Varemesse i september).
Nye sikkerhetsfunksjoner
For øvrig kommer Renault i disse dager med fem nye sikkerhetsløsninger på C og K-range.
- Automatisk parkeringsbrems når føreren forlater hytta
- Direkte utsyn med et vindu plassert i passasjerdøren, som gir sjåføren utsyn i riktig høyde i forhold til syklister og fotgjengere i denne blindsonen
- Utvendig høyttaler som advarer syklister og fotgjengere når bilen skal ta en høyresving
- Overvåkningskamera fra bilens blindsoner gir sjåføren god oversikt på bilens skjerm inne i bilen
- Ultralydsensorer som registrerer myke trafikanter på passasjersiden, og advarer sjåføren med LED-lys og lyd
– Foreløpig er det kun C-range som har blitt solgt i Norge, men i løpet av våren får vi vår første K-range, en 6x6 anleggsbil. K-serien er robust og slitesterk og har en rekke spesialfunksjoner, sier salgsdirektør for Renault Trucks, Viggo Noreng.