-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Richard kjørte billigst
Richard Lillemo fra Stjørdal gikk til topps i den norske finalen av Volvos sjåførkonkurranse. Nå skal han delta i verdensfinalen i Gøteborg.

Volvo Trucks Driver Challenge går ut på å kjøre med så lavt drivstofforbruk som mulig, og i helgen var det norsk finale på Rudskogen Motorsenter i Østfold.
16 sjåfører deltok i finalen.
Close race
0,21 liter diesel skilte vinner Richard Lillemo og finalekonkurrenten Trond Morten Olausen fra Drammen i to i finaleheat som gikk over to runder på Rudskogen motorsenter, med en kjøretid på mellom 10 og 11 minutter.
Etter innledende runder ble det til slutt Richard Lillemo fra Stjørdal i Trøndelag som stakk av med seieren etter at han møtte Trond Morten Olausen fra Drammen i finalen. 0,21 liter diesel skilte de to i finaleheatet som gikk over to runder på motorsenteret, en kjøretid på mellom 10 og 11 minutter.
I september reiser Richard Lillemo til verdensfinalen i Gøteborg hvor han skal kjempe om heder og ære mot over 130 deltakere fra hele verden.
Richard Lillemo kjører til daglig for Isak D Westgaard AS, mens den andre finalisten kjører for entreprenørfirmaet Isachsen i Drammen.
- Konkurransen arrangeres hvert annet år og i år gjorde vi en vri hva angår å finne de beste sjåførene som kunne kjempe i en norsk finale. Tidligere har vi arrangert lokale konkurranser for å finne de beste finalistene, i år benyttet vi Volvo Dynafleet, som blant annet logger hvordan en sjåfør kjører med tanke på drivstofforbruk, forteller Kate Andersen i Volvo Norge.
"Feil" vei
Hver forhandler gikk gjennom sine kunders sjåfører på Dynafleet – for å plukke ut de som er best på å kjøre billig.
Konkurransen gikk motsatt vei av hva alle andre kjører på motorsenteret, men det hadde sin bakgrunn i at man ønsket å utfordre deltakerne på to kraftige motbakker.
- Vi benyttet to så å si identiske lastebiler med dumperpåbygg, lastet til 26 tonn og alle resultater ble logget via Dynafleet. I hver bil sikret en sensor fra samarbeidspartner Transportkompetanse for at alle fulgte reglene som var satt opp, forteller Jan Erik Pedersen, Dynafleet-ekspert i Volvo.
–––––––––––––––––––
Disse deltok i landsfinalen
Richard Lillemo, Isak D Westgaard AS – Stjørdal
Odd Eystein Noem, AS Rolleiv Pedersen - Steinkjer
Bjørn Freddy Georgsen, Meyerhip Logistkk AS – Mo I Rana
Kjell Geir Knutsen, Conteainer Consult AS – Ålesund
Margrete Strømsvåg, Roger Nilsen AS – Trofors
Vidar Villanger, Litra Gass AS – Bergen
Dan Tore Båtevik, Nistad AS – Bygstad Sogn og Fjordane
Tor Arne Frivold, MBT – Mandal
Knut Grøtting, Hoyer Norway as – Gran Oppland
Bent-Gøran Øiseth, Hoyer Norway as – Tønsberg
Calin Cosmin, Harlem- solutions a/s – Fredrikstad
Emil Johansen, Weensvangen - Ved og Olje AS – Espa Hedmark
Svein Kenneth Andersen, Trond Johnsen Transport AS - Løten
Robert Morath Halvorsen, Kongsberg Entreprenør AS - Skollenborg
Kim Larsen, Tipp Transport - Porsgrunn
Trond Morten Olaussen, Isachsen AS - Drammen