-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Rivians første Amazon
Det er et år siden Amazon offentliggjorde sitt klimaløfte. Inne i det lå blant annet en fantastisk bestilling på 100.000 elektriske transporter fra Rivian – biler man da ikke ante noe om. Nå er den første presentert.

- Poenget med disse bilene er ikke først og fremst at de er elektriske, sier R.J. Scaringe – Rivian-sjefen, og fortsetter:
- Poenget er at her har vi prioritert sikkerhet og funksjonalitet i en bil som er optimert for småpakke-levering.
BAKGRUNN: Bestiller 100.000 elvarebiler fra nyoppstartet produsent
Ross Rachey tar opp tråden. Han er Amazons sjef for Global Fleet and Products.
- Da vi satte oss ned for å planlegge vår første spesialbygde transporter sammen med Rivian visste vi at vi måtte overgå alle andre varebiler i markedet. Vi ville ha en bil som sjåførene elsket å bruke og en bil som kundene ville være stolte av å se i sitt nabolag. Etter at vi kombinerte Rivians teknologi med våre kunnskaper om logistikk er vi kommet frem til denne, sa han og viste frem den nye modellen.
(Artikkelen fortsetter under videoen)
Det ble ikke gitt noen detaljer om den, bortsett fra at det ble snakket om 180 miles rekkevidde, tilsvarende nesten 200 km. Hvem som skal levere batteriene skal vi få vite senere i år.
LES OGSÅ: Amazons Rivian tar form
Høydepunkter ble imidlertid trukket frem, blant dem:
- Omfattende bruk av sensorer som betjener en rekke trafikk- og fører-støttesystemer.
- En ekstremt stor frontrute for å sikre bedre sikt fremover.
- Utvendige kameraer koblet til et digitalt display inne i bilen som gir føreren 360 graders oversikt.
- Alexa er installert for å hjelpe til med hands-free kjørerute-informasjoner og de siste vær-informasjoner.
- Døren på førersiden er ekstra forsterket.
- Det er flatt gulv inne i førerhuset slik at det er enkelt å bruke begge sidene når sjåføren skal inn eller ut.
- Store baklys over hele hekken for å gi tydelig signal om oppbremsing.
- I lasterommet er det hyller på tre nivåer.
- En bakdør som er enkel å låse for ytterligere å bedre førerens sikkerhet ved kjøring.
- Vi håper denne spesialkonstruerte bilen vil være med på å skape en vilje til å skynde seg når det gjelder å benytte bærekraftige teknologier og løsninger, enten du driver logistikk eller iskremproduksjon. Jeg tenker på alle som har en bil på veien, sa Rachey.
Samtidig minner Amazon oss om at de øker med ytterligere 1.800 elektriske Mercedeser i Europa i år, og med 20.000 elbiler i India. Elektriske lastesykler er et annet satsingsområde. Bare i New York City har de 200 slike nå.