-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
1.500 el-Mercedes til Amazon
Det er mange som frykter Amazon-invasjon i for eksempel Sverige. Mercedes-Benz er ikke blant dem.
Amazon står åpenbart foran en ny Europa-ekspansjon. Sverige har vært hyppig omtalt i det siste.
Men foreløpig ser det ikke ut til at giganten skal bruke sine amerikanske Rivian for å distribuere her hos oss.
Riktignok er det helt klart at også i Europa satser de på batterielektrisk, men i en litt mer beskjeden skala.
Etter å ha investert egne penger i Rivian, har de som kjent bestilt 100.000 varebiler derfra.
Da blir volumene i Europa litt mer beskjedne, men – tross alt – 1.800 elektriske varebiler er den største enkeltordren Daimler har mottatt for sine elbiler.
De fleste av disse bilene skal i trafikk i år, sier Amazon – da kan det ikke bli mange elbiler til overs til andre Mercedes-markeder.
Hele bestillingen går på 1.200 eSprinter og 600 eVitoer.
Amazon sier at 800 av disse bilene skal til Tyskland og 500 til Storbritannia.
Da blir det ikke mange tilbake for det nye anlegget i Sverige.
Dette er ikke første gang Amazon handler hos Daimler. For to år siden kjøpte de 20.000 ikke-elektriske Sprintere.
I halen på den nye elbil-avtalen dukket det opp et element som kynikerne blant oss kan flire litt av.
Mercedes-Benz fortalte pompøst at de hadde blitt en av underskriverne på The Climate Pledge.
En aksjon som Amazon startet i fjor, der alle underskriverne forplikter seg til å bli netto karbonfrie innen 2040.
Det kan ikke ha vært et stort klimaoffer for Daimler – de har for lengst sagt at de skal være der i 2039.