-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Rødt lys for MAN
Frankfurter Allgemeine Zeitung har i dag en stor historie der det egentlig slås fast at VW Gruppen har bestemt at MAN skal raderes vekk fra kartet.
I mer enn 250 år har forløperne til det tradisjonsrike MAN-konsernet bestått.
I dag har VW-gruppen et flertall av aksjene, de flytter MAN inn under Truck and Bus holding-paraplyen, sammen med Scania. Ny toppsjef er rekruttert fra Daimler, og nå skal selskapet oppstykkes og raderes bort og navnet ende opp som bare en juridisk enhet.
Dette siste i følge dagens FAZ.
Alt som heter lastebil og buss skal inn under VW Truck and Bus, motorer, girkasser, turbiner og andre aktiviteter skal splittes ut og «alle MANs funksjoner skal nøye gjennomgås» ifølge FAZ’ annenhånds referat fra et stort møte i MANs bedriftsforsamling i går.
Det er ikke sagt noe om hva som skal skje med merkevarene, men Volkswagen har lenge mast på en bedre synergi mellom Scania (som de eier 100 prosent) og MAN. Hvis FAZ-historien stemmer er dette er opplagt forsøk på å piske det ønskede samarbeidet skikkelig i gang nå.
Man kan forstå VW-Gruppen. Avisen forteller at den har investert 20 milliarder euro i holdingselskapet så langt, og den antyder også at Bus and Trucks med tiden kan gå på børs for at i hvert fall noen av investeringene kan komme litt fortere tilbake.
FAZ spør også om hva som kommer til å skje med MAN-sjefen Georg Pachta-Reyhofen og hva som kommer til å skje med administrasjonssentralen i München, nå som det er klart av Bus and Truck skal legges til Hannover.