-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Saltforbruket går ned
Etter rekordhøyt saltforbruk vinteren 2015-2016, ble forbruket redusert med 13 prosent i sesongen 2016-2017.
Ifølge Statens vegvesen ble det brukt cirka 230.000 tonn veisalt vinteren 2016-2017, noe som er rundt 35.000 tonn mindre enn vinteren før, skriver Våre Veger.
Derimot brukes det mer strøsand. Ifølge fagbladet ble det strødd 930.000 tonn sand på veiene sist vinter, noe som er en økning på 7,3 prosent fra de 867.000 tonnene vinteren før.
Statens vegvesen jobber med flere tiltak for å redusere saltforbruket ytterligere. Et av tiltakene er å gå fra mengdebasert oppgjør til timebasert oppgjør. Dette vil skje fra høsten 2018.
Men veivesenet vil ikke ta hele æren for reduksjonen i saltforbruket:
– Den aller viktigste faktoren er været, det avgjør både hvor mye og hvordan vi skal salte, sier Kai Rune Lysbakken i Vegdirektoratet til vegnett.no.
– Vi håper og tror at våre anstrengelser styrer utviklingen i riktig retning. Vi har jobbet for å få ned forbruket og gjort flere endringer i kontrakten med entreprenørene, blant annet i saltinstruksen med krav til dokumentasjon av salttiltak. Men det er ikke mulig å si konkret hvor stor effekt disse tiltakene har hatt, fortsetter Lysbakken.