-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
- Skal bygge en fossilfri forsyningskjede
DFDS, Nord-Europas største transport- og logistikkselskap, og Volvo Trucks går sammen om å elektrifisere tungtransport.
Som et første skritt vil DFDS drive en helelektrisk lastebil for å levere deler til Volvos lastebilfabrikk i Gøteborg.
– Volvo Group har satt seg som mål å bygge en fossilfri forsyningskjede, og dette er en viktig milepæl på veien, sier Roger Alm, administrerende direktør i Volvo Trucks.
Produsenten kunngjorde nylig salgsstarten av tre nye tunge helelektriske lastebiler.
En av dem er FM Electric, som DFDS vil være en av de første å sette i kommersiell trafikk.
Fra sommeren vil lastebilen levere forsyninger til lastebilfabrikken i Gøteborg. I starten vil den kjøre 120 kilometer per dag.
– Vårt felles mål er å lære av hverandre og få fordypet, nyttig innsikt i viktige temaer som batterikapasitet, ruteplanlegging, lading, sjåførens opplevelser og mye mer. Å kjøre elektrisk er så mye mer enn bare en lastebil – det er en total løsning, sier Roger Alm.
For å fremtidssikre investeringen, bestemte DFDS seg for å bygge den kraftigste ladestasjonen på markedet ved sitt hjemdepot i Gøteborg, med en kapasitet på 350 kW.
– Vi er i starten av vår e-mobilitetsreise og forstår at ladekapasitet er viktig. Erfaringen med Volvo vil være verdifull når vi øker omfanget, slik at vi kan evaluere bilens batterikapasitet basert på ruter og individuelle oppgaver, fortsetter Niklas Andersson, konserndirektør og sjef for DFDS' logistikkavdeling.