-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Slutt på høyde-begrensning
Alle med tømmertilhenger utstyrt med godkjent elektronisk stabilitetskontroll kan nå se bort fra høydebegrensningen.

Det er Norges Lastebileier-Forbund (NLF) som melder på lastebil.no at det ikke lenger er høydebegrensning på tømmertilhengere med godkjent elektronisk stabilitetskontroll. De har fått opplysningene om dette fra Lovdata.
Tilhengere som ikke har fått godkjent elektronisk stabilitetskontroll er fortsatt begrenset til fire meter hvis de har fire aksler, og 4,2 meter hvis de har fem aksler, ifølge nettstedet.
– 4,5 meter i praksis
Dermed blir det bedre kapasitetsutnyttelse på tømmertransporten, konkluderer NLF.
– Ingen høydebegrensning betyr i praksis 4,5 meter, sier Rune Damm i Norges Lastebileier-Forbund.
– Resultatet av den nye forskriften er bedre lønnsomhet og bedre miljø. Når transportørene får med seg mer tømmer på færre biler betyr det bedre kapasitetsutnyttelse, lavere utslipp og bedre lønnsomhet, sier administrerende direktør i Norges Lastebileier-Forbund, Geir A. Mo, til lastebil.no.
Unntatt fra kravet
Fra 1. november 2014 ble det innført obligatoriske krav til at alle nyregistreringer av tilhengerer gruppe O3 og O4 skal være utstyrt med elektronisk stabilitets kontrollsystem (ESC). Unntatt fra dette kravet er tunge kjøretøy som har fire eller flere aksler.
Det var et ønske om ESC (RSS) på fire- og fem-aksler også. Derfor ble det krav om ESC på femakslet tømmertilhenger i forbindelse med fri lastehøyde, av sikkerhetsmessige årsaker.