-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Smart trafikk – mindre kø
På motorveiene i Hessen står man mindre i kø enn på andre tyske veistrekninger. Årsaken er ikke mindre trafikk, men smartere regulering.

På ADAC – den tyske bilbruker-organisasjonen – sin trafikk-kork-index 2017 ligger Hessen et sted midt på skalaen.
Dette til tross for at trafikken der er høyere enn i alle andre tyske Bundesland.
«Ingen andre steder i Tyskland er det så mange biler underveis som på motorveiene i Hessen», sier Hessens transportminister, Tarek Al-Wazir.
«Toppverdiene, spesielt i Rhein-Main området (tenk rundt Frankfurt) er fire ganger så høyt som snittet i Tyskland, og tendensen er fremdeles stigende» føyer han til.
Men allikevel kan han nå slå fast at fra januar til mars i år gikk trafikken enda bedre enn i fjor. Til sammen sto bilførerne i området 1000 timer mindre i kø enn i tilsvarende periode i fjor.
«Det er ingen som liker å stå i kø. Dessuten koster det samfunnet enorme beløp. Derfor prøver vi alle utveier for å organisere trafikken så bra og intelligent om mulig», påstår han.
Tiltakene er mange: Bedre styring av veibygging og -utbedringer og vedlikehold, rask rydding av ulykkes-steder, eller elektronisk angivelse av midlertidig tillatelse til å kjøre i nødfeltet.
«Tilbakegangen, når vi har målt køer, på rundt 20 prosent viser at vi følger et riktig spor. Spesielt når vi vet hvor høy trafikken, og dermed kø-faren, på våre veier er» sier AL-Wazir.
Han lover å fortsette arbeidet og har foreløpig kommet opp med et par konkrete tiltak: Mulighet for å slippe nødfilen til som midlertid kjørefil på A3 fra Wiesbaden Kreutz til Frankfurt Süd og på A5 mellom Darmstadt-Eberstadt og Seeheim-Jungenheim i retning Karlsruhe.
Ingen av strekningen er akkurat ukjente for norske transportører.