-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Smart trafikk – mindre kø
På motorveiene i Hessen står man mindre i kø enn på andre tyske veistrekninger. Årsaken er ikke mindre trafikk, men smartere regulering.
På ADAC – den tyske bilbruker-organisasjonen – sin trafikk-kork-index 2017 ligger Hessen et sted midt på skalaen.
Dette til tross for at trafikken der er høyere enn i alle andre tyske Bundesland.
«Ingen andre steder i Tyskland er det så mange biler underveis som på motorveiene i Hessen», sier Hessens transportminister, Tarek Al-Wazir.
«Toppverdiene, spesielt i Rhein-Main området (tenk rundt Frankfurt) er fire ganger så høyt som snittet i Tyskland, og tendensen er fremdeles stigende» føyer han til.
Men allikevel kan han nå slå fast at fra januar til mars i år gikk trafikken enda bedre enn i fjor. Til sammen sto bilførerne i området 1000 timer mindre i kø enn i tilsvarende periode i fjor.
«Det er ingen som liker å stå i kø. Dessuten koster det samfunnet enorme beløp. Derfor prøver vi alle utveier for å organisere trafikken så bra og intelligent om mulig», påstår han.
Tiltakene er mange: Bedre styring av veibygging og -utbedringer og vedlikehold, rask rydding av ulykkes-steder, eller elektronisk angivelse av midlertidig tillatelse til å kjøre i nødfeltet.
«Tilbakegangen, når vi har målt køer, på rundt 20 prosent viser at vi følger et riktig spor. Spesielt når vi vet hvor høy trafikken, og dermed kø-faren, på våre veier er» sier AL-Wazir.
Han lover å fortsette arbeidet og har foreløpig kommet opp med et par konkrete tiltak: Mulighet for å slippe nødfilen til som midlertid kjørefil på A3 fra Wiesbaden Kreutz til Frankfurt Süd og på A5 mellom Darmstadt-Eberstadt og Seeheim-Jungenheim i retning Karlsruhe.
Ingen av strekningen er akkurat ukjente for norske transportører.