-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tester smartere Scania i Hong Kong
Scanias Kina-avdeling er involvert i et prøveprosjekt for smart mobilitet i Hong Kong. Ved hjelp av C-V2X-teknologi kan kjøretøyene kommunisere med alle «enheter» de kan påvirke eller bli påvirket av i trafikken.
Venessa Wong, direktør for forretningsutvikling hos Scania China.
Du lurer kanskje på hva C-V2X er? Det står for Cellular - Vehicle to Everything.
Sammen med Hong Kong Applied Science and Technology Research Institute (ASTRI) og HKT (en av Hongkongs største telekommunikasjonsleverandører), har Scania sluttet seg til et prøveprosjekt for å teste 5G-kommunikasjonssystem på en 14 kilometer lang offentlig vei i byen.
Smarte sensorer skal gjøre det mulig for kjøretøy å kommunisere med andre kjøretøy, fotgjengere, syklister, parkeringsplasser, infrastruktur og bygninger.
Målet er selvsagt å muliggjøre effektiv, raskere og mer nøyaktig utveksling av data for å forbedre trafikksikkerheten og trafikkeffektiviteten betydelig.
En viktig del av utviklingen for å gjøre kjøretøyene stadig mer autonome handler naturligvis om å utforske mulighetene biler har for å kommunisere med omgivelsene.
Scanias kontor ligger i Hong Kong Science and Technology Park. Samme sted som ASTRI holder til.
– Vi ser alltid etter muligheten til å samarbeide med andre for å presse innovasjon fremover for Hong Kong, sier Venessa Wong, forretningsutviklingsdirektør i Scania Kina i en artikkel på konsernets nettside.
Samarbeidet med ASTRI gjør det mulig for Scania å utforske flere alternativer for hvordan du kan forbedre drivstoffeffektivitet og støtte produktutvikling, ved å forstå kjøreatferd i et trygt miljø.
– Dette er en fin mulighet til å gjøre oss klare for overgang til elektrifisering og autonome kjøretøyer i Hong Kong. I første fase vil vi bruke Volkswagen Transporter, etterfulgt av vårt urbane utvalg av Scania-lastebiler og busser, fortsetter Venessa Wong.
Foruten konsernslektskapet er Scania distributør av Volkswagen nyttekjøretøyer i Hong Kong og Macau, hvilket forklarer valget av varebil.
I den første fasen av prosjektet ble en «om bord-enhet» med C-V2X-teknologi installert i en Volkswagen Transporter.
– Alle kjøretøyene våre har en kommunikator som overvåker kjøreadferd, kjøretøyets ytelse og utslippsnivåer. Sammen med en enhet fra ASTRI vet kjøretøyet mer om sine egne omgivelser, og vil kunne kommunisere denne informasjonen til sjåføren eller til og med utføre sikkerhetstiltak selv hvis sjåføren ikke reagerer raskt nok, sier Wong.
I tillegg skal trafikkstyringssystemer bli bedre informert om sanntids-situasjoner på veiene, slik at systemene kan administrere trafikkflyten mer effektivt. Et CAN-signal (Controller Area Network) muliggjør interaksjon med sensorer satt opp langs ruten.
Prosjektet startet tidlig i 2021 og er planlagt å vare i ni måneder.