-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Thor mot Tesla
En ny el-truck stjerne har nettopp dukket opp på ønskedrøm-himmelen. Thor, heter den, allerede godt på vei til å komme før Teslas.

Bilen har vært fotografert på veiene rundt Los Angeles de siste månedene, uten at noen virkelig har visst hva det var.
Så slapp de bilder og noen få detaljer på sosiale media for noen dager siden og amerikanske Trucks.com har fått anledning til å dypdykke.
Dette er, viser det seg, et meget ungt start-up selskap. Ungt, også fordi de to som står bak, Dakota Semler og Giordano Sordoni, ikke er mer enn 25 år gamle.
De har kommet så langt som de allerede er, utelukkende med egne (og familiens) penger og eneste bakgrunn, bortsett fra pågangsmot, optimisme og en viss utdannelse, er tilsynelatende at Semler kommer fra en bakgrunn av lastebil-operatører og transportører som har blitt rike i siste generasjon ved vingårder og eiendommer.
Dessuten tok miljøopptatte, unge Semler i sin tid mammas bil og bygde den om slik at den kunne kjøre på vegetabilske oljer.
De har samlet en kjerne fagfolk rundt seg, folk med bakgrunn fra BYD, Navistar, Boeing, Faraday og andre. Relevant kompetanse, med andre ord. Og så leide de et gammelt lagerskur i Nord Hollywood der de etterhånden atten ansatte jobbet frem prototypen.
Penger til å bygge en ny bil opp fra grunnen hadde de ikke, så trucks.com forteller om et Navistar-chassis, spesialaksler fra Dana, batteripakker fra LG, elmotorer fra Hydro-Quebec – innkjøpte komponenter hele veien.
Det resulterte i en ganske tøff bil som de med overlegg kalte Thor og med et utseende som kan minne om hjelmen til en ridder fra middelalderen. Det er åpenbart at meningen er å skape et inntrykk av virkelige fightere.
Men detaljer om hva de skal fighte med er ikke helt klare. Her snakker vi om noe som skal kunne dra nesten 40 tonn et sted mellom 200 og 500 km – selv om det også kan bygges inn batteripakker som gir rekkevidde opp mot 800 km. Det tas sikte på motorer fra 300 til 700 hk, og ladetider på 90 minutter.
De snakker om en bil som koster 60 % mindre å vedlikeholde enn en vanlig dieselbil, og at den vil bli 70 % billigere i drivstoffutgifter. Pluss utslippsfri, selvfølgelig.
Prisen de snakker om er 150.000 dollars for kortstrekning-versjonen. Akkurat som Tesla sier.
Men i motsetning til Tesla forteller Thor at de også kommer til å tilby ombygging av eksisterende biler, fra diesel til el. Og, også i motsetning til Tesla, inviterer Thor allerede til prøvekjøring, og forteller at de legger opp til å levere de første tidlig 2019.
De har nå lagt ut en lang liste over ledige stillinger og det er svært sannsynlig, sier analytikere, at de kommer til å lete etter fremmed kapital en gang neste år.
Det skal bli spennende å se hvor sterkt denne stjernen kommer til å lyse. Eller kanskje den også bare er et kjapt stjerneskudd?