-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Traton med rekord-bestillinger
Kanskje det er viktig å opprettholde trykket nå, i forkant av at Daimler Trucks skal på børs i løpet av året. Traton sørger i hvert fall for å fortelle om rekordfulle ordrebøker.

Traton er også blant dem som bruker fjoråret som referanse for å fortelle om mektig økning.
God stigning i både omsetning og resultatet i førte kvartal i forhold til i fjor, forteller de i en pressemelding, samtidig som to tredeler flere bestillinger på lastebiler gjør Matthias Gründler, sjefen selv, ‘litt optimistisk’.
Konkret: de tre Traton-døtrene, Scania, MAN og VW Caminhoes økte utleveringene i første kvartal i alle regioner med til sammen 36 prosent - til 57.000 biler.
Dessuten økte ordreinngangen, den som vil føre til produksjon i høst, med 62 prosent, til 79.000 lastebiler.
Det er mulig dette er en stor økning, men det er viktig å huske hva man sammenlikner med – et kvartal der pandemien hadde slått inn for alvor i den siste måneden.
Busser så det imidlertid annerledes ut for. Omsetningen falt med en firedel, og ordreinngangen ble halvert, til 3.000 biler.
Omsetningen steg i første kvartal med 15 prosent, til 6,5 milliarder euro. Resultatet økte fra 96 til 127 millioner euro. Restruktureringen av MAN belastet driftsresultatet med 362 millioner.
I Tyskland reduserer MAN med 3.500 ansatte, samtidig som fabrikken i Steyr, med 2.200 ansatte, er stengt.
Overtakelsen av amerikanske Navistar skal være avsluttet ved halvårsskiftet. ‘Dermed vil Traton bli blant de største og mest lønnsomme produsenter av tunge lastebiler’.
Navistar hadde bare røde tall i første kvartal!
Ikke et ord i forbindelse med kvartalsoppgjøret om hvilken rolle Bernd Osterloh skal ha.
Han var den allmektige fagforeningslederen hos Volkswagen de siste 16 år. Ingen direktør ble ansatt der uten at han sa ja. Overraskende gikk han fra den jobben for å ta en styreposisjon i Traton.
Som hva og med hvilket ansvar vet ingen.
64 åringen har tatt peiling på tre år i Traton-styret og vil bruke de første 100 dagene på å definere sine egne oppgaver.
Hadde jeg vært Gründler ville jeg vært lettere bekymret.