-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tre varebilmerker samles
Etter at RenaultNissan gikk tungt inn i Mitsubishi har det skjedd mye. Det siste er at varebilvirksomhetene samordnes.

Renault-Nissan Alliance – som den heter – har etablert en ny forretningsenhet som blir aktiv fra 1. april. Sjefen for Renaults varebildivisjon, Ashwani Gupta, blir sjef for den nye gruppen, får tittel av visepresident og rapporterer rett opp til toppen – Carlos Ghosn.
Skal øke salget
Målet med dette grepet er å øke salget av lette nyttekjøretøy «ved å utløse det fulle og hele potensialet Renault har på varebiler og Nissan på pickuper» sies det.
Synergier, merkedifferensiering, maksimere utvikling og produksjons på tvers av merkene, dele teknologier og kost-reduksjoner er andre (selvfølgelige) stikkord.
Gupta er en forholdsvis veteran. Diplom fra INSEAD i Frankrike, startet hos Renault i India i 2006, flyttet til Paris i 2008 - innkjøp, fikk ansvar for Nissans Datsunlansering i 2011 og ble sjef for varebilene hos Renault i 2014. Det høres ut som om han har fart på seg.
Stor oppgave
Den nye oppgaven er stor. Tre merker skal samordnes og samtidig holdes adskilt. I tillegg til at det må holdes orden både på Avtovaz i Russland og Dacia i Bulgaria.
Og når det blir snakk om volumer er nok de høyere enn de fleste aner.
Renault solgte 443.931 varebiler i fjor, med Kangoo på topp. Nissan endte på 815.490 med Navara (NP 300 som ikke uventet bestselger). Mens Mitsubishi avsluttet 2016 med 248.000 slike biler der Triton/L200 var den som solgte mer enn halvparten av totalen.
Det er ikke noe som foreløpig tyder på at nyorganiseringen får noe å si for den norske distribusjonen.