-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tungbilsalget snudde i Europa
95 prosent salgsoppgang i mars høres imponerende ut, inntil man husker utgangspunktet.

204.000 biler totalt klarte ACEA å telle opp i mars. Der finner du alt over 3,5 tonn – busser også, og det som ACEA teller som Vans, under 3,5 tonn.
Samlet har du altså en måneds økning på 95,3 prosent - og den er med på å dra hele første kvartal 21,6 prosent opp.
Tar du med EFTA og – spesielt - Storbritannia (som nå holdes utenfor det store regnskapet), er vi oppe i 273.600 biler. Det tilsvarer en oppgang på 23,1 prosent.
Men holder vi det opp mot et normal-år som 2019 ligger vi fremdeles under. Ikke med mye, riktignok, men med ca. 11.000 biler.
Det er ingen som lover at det etterslepet skal tas inn i løpet av året.
Hvis vi ser på de under 3,5 tonn mer enn doblet salget seg i mars. Det var på tide – de to første månedene var ikke gode. Så dermed ligger kvartalet 23,6 prosent foran fjorårets.
235.049 biler i hele Europa i første kvartal, mot 118.400 i fjor. MEN: 238.851 i 2019 – fremdeles ligger vi etter.
De tyngste, de over 16 tonn, økte med 15,3 prosent i EU (og med 11,9 prosent i Stor-Europa). Men det pussige var at de mellom 3,5 og 16 solgte i fullkommen harmoni med de tyngste slik at for gruppen ‘over 3,5 tonn’ er prosentøkningen den samme som for de tyngste.
Men, nok en gang: 2019 var bedre. Det ble solgt 32.200 over 16 tonn for to år siden – 2.500 flere enn i 2019, mens alle over 3,5 tonn endte på 36.200 i år og 39.700 i forfjor.
Alle de store markedene gikk i solide pluss for alle segmentene i mars. Tyskland var imidlertid den minst imponerende av dem.