-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Varsler tøffere kabotasjekamp
Under NLFs landsmøte i Alta ble Tore Velten valgt inn som ny forbundsleder. Han lover tøffere kamp mot ulovlig kabotasje.
Under landsmøtet i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i helgen sto styrket innsats mot ulovlig kabotasje sentralt, både i innlegget fra vegdirektør Terje Moe Gustavsen og hos NLF-representantene.
Det er bred enighet i næringen om at problemet er større enn myndighetene anerkjenner, og at dette bare vil vokse hvis ikke det tas grep.
– Står ubeskyttet
Dette er også en av oppgavene påtroppende forbundsleder Tore Velten (bildet) vil ta på alvor når han trer inn som NLF-medlemmenes øverste representant.
– Uten NLF står den norske lastebilnæringen helt ubeskyttet mot et system som i økende grad belønner prisdumping. Det være seg statlige aktører med ansvarsfraskrivelse som beste verktøy, eller utenlandske logistikk-giganter som spiser lavkostsjåfører til frokost, uttaler den ferske forbundslederen.
Målet er full aksept
Han har ingen illusjoner i forhold til utfordringene som ligger i horisonten, ifølge NLF.
– Vi har en stor jobb å gjøre, og den jobben er det ingen andre som har tenkt å gjøre for oss. Innen 2030 skal det ytterligere 125 millioner tonn ut på vegene våre. Mesteparten av dette er det våre medlemmer som skal frakte. Vi vil arbeide for at lastebileierne kan gjøre jobben sin med full aksept fra samfunnet og med politisk vilje i ryggen, sier Velten.