-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vera på jobb
Etter nesten et helt år som utstillingsattraksjon er Volvos VERA satt til å gjøre en skikkelig jobb. Hun starter på brygga i Gøteborg.
VERA er Volvos autonome trekkvogn. Den smarte firehjulsplattformen er uten antydning til førerhus, slik at hele kjøretøyet kan gjøres nyttig uten at noen unødige detaljer kommer i veien.
Drivlinjen er identisk med produsentens batterielektriske lastebiler, men det er ikke mye bil over denne konstruksjonen. Fabrikken selv kaller den en slede som man kan sette omtrent hva som helst oppå, og få dratt det av gårde.
Etter nesten et år hvor hun bare er blitt beglodd og beundret skal hun endelig begynne å bli litt nyttig.
Sammen med DFDS setter Volvo henne inn i seriøs distribusjonsvirksomhet. Hun skal dra containere mellom DFDS-terminalen i Gøteborg, til havna rett i nærheten der laste skal om bord i båter til hele verden.
Volvo ser for seg en hel flåte slike automater i fremtiden. Forbundet med hverandre og med oppdragsgiverne over skyen. Slik regner de med å kunne optimere trafikkstrømmen på trange områder og kutte ventetider til et minimum.
Utslippsfritt er selvfølgelig en bonus.
Men foreløpig skal hun operere mutters alene. Og i første runde er det ikke mye hun får lov til å vise frem av muligheter.
Jobben er begrenset til et kanskje lite og velregulert område og toppfarten er begrenset til 40 km/t.
Men uansett oppgaver, nå kan hun i hvert fall begynne å føle seg nyttig også – ikke bare interessant.