-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Vil ansvarliggjøre avsender og transportør
Regjeringen foreslår endring av vegtrafikkloven.

– Regjeringen er opptatt av trafikksikkerhet og like konkurransevilkår i landtransportnæringen, og har allerede iverksatt en rekke tiltak i løpet av de fire siste årene. Nå følger vi opp med nye tiltak ved å foreslå at Statens vegvesen får mulighet til også å gebyrlegge kjøretøy som er for lange eller for brede på stedet, og ved å ansvarliggjøre flere aktører i transportkjeden, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp).
Regjeringen fremmet nylig et lovforslag for Stortinget om endring av vegtrafikkloven.
Nå kan også avsender og transportør, i tillegg til eier av kjøretøyet, bli ansvarlig for overtredelse av bestemmelser om tillatte vekter og dimensjoner. I dag er kun eier av kjøretøyet ansvarlig, og kun for overlasting. Lovforslaget innfører således også gebyr for overtredelse av bestemmelser om tillatte dimensjoner.
Lovforslaget vil også danne grunnlag for at det kan fastsettes nærmere bestemmelser om at avsender skal utstede et dokument som angir en containers eller et vekselflaks vekt til transportøren, og at transportøren skal gi kontrollmyndighetene tilgang til denne dokumentasjonen.
Lovforslaget (Prop. 145 LS (2016-2017) kan leses her.