-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vito med null-utslipp
Daimler AG presenterte nylig en batteridrevet varebil. Denne skal ha lastekapasitet og sikkerhetsnivå tilsvarende en Vito med forbrenningsmotor.


Tre motorløsninger
Daimler har utviklet tre ulike løsninger for fremtidens motorer. Disse løsningene er optimalisering av forbrenningsmotoren, økt effektivitet via ulike hybrid løsninger og null utslippsløsninger gjennom utvikling av batterier og brenselceller.
Til 20 kunder i år
I løpet av 2010 vil mer enn 100 Mercedes-Benz Vito bli levert til 20 kunder, hovedsakelig flåtekunder og offentlige instanser som ønsker en miljøvennlig transport i områder som er spesielt følsomme for støy og utslipp, inklusive CO2. Bilen er beregnet for korte kjøredistanser med hyppige stopp i bykjernen.
Utelukkende batteridrift
Drivlinjen benytter utelukkende batteridrift og trenger derfor ikke en vanlig forbrenningsmotor. Et effektivt batteri med teknologien lithium-ion sørger for energien i Vitoen.
Inntil 13 mil i maks 80 km/t
Batteriet er på 400V og har en tilgjengelig kapasitet på 32kWh. Dette gir en gjennomsnittelig kjørelengde på 130 kilometer som med et optimalisert kjøremønster kan økes vesentlig.
Elektromotoren leverer en maksimal effekt på 90kW. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 80km/t, som er tilpasset brukere med transportoppdrag i byer og tettsteder.
Sikkerheten ivaretatt
Når det gjelder sikkerheten er alle aspekter ivaretatt. Systemer som ESP, ASR og ASB er standard. Antall og type kollisjonsputer er i henhold til den samme standard som gjelder for det øvrige Vito-programmet.
For å sikre at den passive sikkerheten ivaretas krasjtestes bilene etter samme normer og prosedyrer som benyttes for de ordinære Vito-modellene.
900 kg nyttelast
Vareromsvolum er tilsvarende de vanlige Vito-modellene og med en nyttelast på vel 900kg står heller ikke dette tilbake sammenlignet med variantene som har forbrenningsmotorer.
Den batteridrevne Mercedes-Benz Vito vil bli integrert i den vanlige serieproduksjonen på fabrikken i spanske Vittoria og i neste fase er det planlagt en produksjon på 2000 biler.