-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Vy Buss kjøper 55 elbusser fra BYD
Ordren, som inkluderer produsentens aller første klasse 2-busser, er en av de største BYD har mottatt fra en europeisk kunde.
![Vy Buss kjøper 55 elbusser fra BYD](https://image.yrkesbil.no/138987.webp?imageId=138987&width=960&height=496&format=jpg)
Kontrakten ble undertegnet av toppsjefen i Vy Buss AS, Ole Engebret Haugen (til venstre i bildet), og visepresident for BYD Europe, Javier Contijoch (til høyre i bildet), under Busworld i Brussel tirsdag.
Vy Buss har bestilt flere ulike typer elbusser fra den kinesiske produsenten, og blir BYDs aller første kunde – på verdensbasis – som kjøper produsentens nye 13-meters klasse 2-busser.
BYD hevder også at de er første produsent som tilbyr elektriske klasse 2-busser i Europa. Deres nye eBus skal være utstyrt med oppgradert batteriteknologi og kan ifølge produsenten tilby «by til by»-kapasitet. 13-metersbussen har 45 sitteplasser.
Totalt 28 av de 55 bussene Vy Buss har bestilt skal være klasse 2-busser. I tillegg er det snakk om 20 standard 12-meters busser og syv 18-meters leddbusser.
Alle kjøretøyene skal leveres i løpet av andre kvartal 202, og skal settes i trafikk på ruter i Oslo, Hamar og Haugesund.
BYD har tidligere levert 42 elbusser til Nobina i Oslo.