-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ford investerer i Tyrkia
Nye 630 millioner euro skal Ford investere i sin Tyrkia-virksomhet. De tror åpenbart på en Transit-fremtid.


Ford forteller at det skal investere 630 millioner Euro (godt over 5 milliarder NOK) i sin fabrikk i Kocaeli, Tyrkia.
Pengene skal brukes til å bygge om denne kjempefabrikken som i første rekke produserer diverse utgave av Ford Transit.
Les også: VW nytte åpner tre nye sentere
Fabrikken
har faktisk ligget i front mange ganger, lasersveising var forresten en pionerinstallasjon på denne bedriften. Nå skal den igjen bli en cutting edge produsent.
Ford sier at det nye produksjonstekniske nivået på fabrikken også skal gjøre den i stand til å håndtere kommende generasjoner varebiler. Det tenkes utvilsomt da på håndtering av større karosserienheter og på montering av andre typer drivlinjer enn de vi kjenner i dag.
Ford snakker jo høyt både om hybrid, og – ikke minst – elektrisk drift av lette distribusjonsbiler.
Mer enn 6.000 mennesker arbeider på denne fabrikken, og derfra eksporteres bilene til mer enn 60 land.. Selv om Transit også produseres i Southampton og i Kina og Vietnam, er det den tyrkiske fabrikken som der den største Transit-leverandøren.
Les flere varebilnyheter på yrkesbil.no/varebil.
Den har en lang historie som startet med at Vhebi Koc ble Ford-forhandler i Ankara i 1928. 30 år etter grunnla de to partnerne Ford Otosan (Otosan betyr bilprodusent – Otomobil Sanayi) der Ford og Koc Holding nå eier 41 prosent hver.
Resten omsettes på Istanbul-børsen, der kapitalisert verdi nå er på 2,3 milliarder dollars.
At den nye fabrikken, som åpnet i 2001, ligger i Kocaeli har ikke noe med Koc Holding å gjøre, dette er navnet både på et stort område og en stor by i Tyrkia, som nok ikke er oppkalt etter Gamle Vehni eller andre familiemedlemmer.
I fjor produserte den 173.000 biler og omsatte for 3,7 milliarder dollars.