-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mer om DAFs hybridsystem
I PRODUKSJON NÅ: LF Hybrid kjører opp til to kilometer på strøm. Les mer om teknologien.

YrkesBil.no meldte tidligere i høst at DAF LF Hybrid nå er i salg. Her kan du lese mer om teknologien:
LF Hybrid er en parallellhybrid type diesel/elektrisk. Det vi si at bilen kan drives av både dieselmotoren og den elektriske motoren – samtidig eller hver for seg.
Den elektriske kapasiteten er imidlertid fortsatt langt svakere enn dieselkapasiteten. Ergo er maks kjørelengde på fulladet batteri to kilometer.
Men bruker man systemene optimalt sammen, mener DAF man kan oppnå en reduksjon av CO2-utslipp med mellom 10 og 20 prosent.
Med det mener de at dieselforbruket er 10-20 prosent redusert. Ergo kan man spare penger også.
Den første DAF LF Hybrid forlot visstnok Leyland produksjonsanlegg i Storbritannia torsdag 9. desember.
Mer interessert i varebil? Les her!
12-tonneren er utstyrt med en 4,5-liters PACCAR FR dieselmotor. Denne 160-hestersmotoren holder alene EEV-utslippskravene uten partikkelfilter.
Motoren yter gjennom en automatisk Eaton sekstrinnskasse, og den elektriske motoren er installert mellom clutchen og girkassen.
Og der fungerer den både som motor og generator. Energien som frigjøres under bremsing blir lagret i lithium-ion-batterier, og blir deretter brukt under akselerasjon. En dataenhet avgjør i hvilken grad diesel- og eller el-motoren skal brukes.
Batteripakken for hybridsystemet veier rundt 100 kg og består av nittiseks 3,6 Volt celler. Når lastebilen kjører på strøm, kjører likevel dieselmotoren på tomgang for å drive forskjellige komponenter.
LF Hybrid-lastebilen er også utstyrt med start/stop-system.
Totalt er DAF LF45.160 Hybrid bare 300 kilo tyngre totalt enn den tilsvarende dieseldrevne modellen. Med i utgangspunktet gunstige egenvekt, har derfor 12-tonns LF Hybrid en lastekapasitet på rundt 7,5 tonn.
DAF starter med LF Hybrid i Storbritannia, Nederland, Tyskland, Frankrike, Belgia og Tsjekkia – hvor interessen for hybridbiler er størst.
Avhengig av responsen i disse markedene, vil DAF se om det er aktuelt å tilby bilen i standardsortimentet i også andre land.