-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
3072 biler over 6 tonn
Er lastebilselgerne en gjeng pessimister? 2010-salget oversteg i hvert fall forventningene med god margin.

Da YrkesBil på denne tid i fjor intervjuet norske lastebilimportører, var det ingen spesielt lystig gjeng. Prognosene for året spriket selvsagt, men alle var rimelig edruelige.
MAN-sjef Bård Stenberg trodde neppe vi ville nå 2400 biler over 6 tonn. Mercedes-sjef Knut Breivik sa maksimalt 2500 biler over 6 tonn. Resultatet ble altså 3072 biler.
Volvo- og Scania-sjefene Hansen (daværende) og Johansen tenker mest i store vekter, og var noe mer optimistisk, med hhv. 2200 og opp til 2500 biler over 16 tonn. Resultatet ble 2583 biler.
Men strengt tatt har nesten alle grunn til å være fornøyd.
Scania fordi de beholdt den gjeveste plasseringen i klassen over 16 tonn. Med 16,2 % nedgang sank volumet noe mer enn snittet, men 995 biler er fortsatt nok til 38,5 % andel og førsteplass.
Volvo tok riktignok ikke førsteplassen de lystet etter å hente tilbake, men til gjengjeld er de i godt driv. Med 894 biler over 16 tonn solgte de 7,1 % flere biler enn i 2009 – i et lavere totalmarked.
Mercedes kan også gni seg i hendene, eller hvor hen lastbilimportører nå gnir seg når de er fornøyd. 331 biler over 16 tonn er nøyaktig samme antall som året før – men ettersom det er et svare marked er andelen (for Mercedes) rekordhøye 12,8 prosent.
MAN er dessverre – og med selskap av Renault, Iveco og ”andre merker” – blant dem som måtte tåle kraftig nedgang i den tyngste klassen. Med kun 191 solgte biler, er nedgangen 45 % i forhold til 2009. Renault gikk ned 25 %, Iveco ned 33 %.
Ser vi på de mindre klassene, så er livet faktisk litt lystigere i 2010 enn 2009.
3,5-7,5 tonn hadde en totalframgang på 2 %, og utgjør totalt 298 biler. Mercedes er konge i klassen, med 52 % andel.
7,5-9,9 tonn gikk fram med 15 % totalt. Det utgjør ikke mer enn 157 biler totalt, men Daimlers Fuso Canter gjør sterk figur med 26 % andel.
10-16 tonn er også Daimler-arena, med Mercedes på topp. Klassen gikk fram 3 %, til totalt 179 biler, og Mercedes står på topp med 36 % andel.
Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken