-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
10-årets lastebilanbud er ute
Forsvaret har nylig lagt ut anbud på kjøp av intet mindre enn 1000 til 2000 lastebiler.

Det norske og svenske forsvaret, med det norske som prosjektleder og svenskene som teknisk ansvarlige, har avtalt å samarbeide på lastebilinnkjøp for det neste tiåret.
Og de ønsker så få leverandører som mulig, helst bare en. Som bonus ligger mulighet for at også det danske og finske forsvaret skal kunne benytte seg av avtalene som inngås.
Det dreier seg om minst 13 forskjellige biltyper, fra tungtransportere til dumpere, krokløftere og store tankbiler til flybensin.
Leverandøren av bilene må også forplikte seg til å levere et ”support system” som blant annet innebærer opplæring, vedlikehold og deleforsyning.
Dessuten: Forsvarsinnkjøp i denne størrelsesorden utløser plikt til såkalt industrial co-operation, altså pliktige avtaler med norsk industri for leveranser av et tilsvarende beløp.
Og 1000 lastebiler til en million kroner – for å ta et tall, det er antagelig høyere – det blir fort milliarder av slikt.
Les også: Sisu 8x8 på Transportmessa på Gardermoen
Første billeveranser er stipulert til 2012, og hovedmengden av bilene skal leveres i løpet av de tre første årene.
Fristen for å levere prekvalifisering til det gedigne anbudet, er strategisk lagt til den internasjonale kvinnedagen, dvs. 8. mars kl. 15.00.