-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lastebilduellen med steintøff andrerunde
Runde 2 av 12 gikk hårfint til Volvo. Bare 0,6 prosent, eller 4 biler, skiller nå de to svenske lastebilmerkene totalt. Men over 16 tonn leder et annet merke...

Opplysningsrådet for Veitrafikken har publisert registreringstallene frem til 1. mars.
Og der, når vi trekker fra Volvos 7 biler under 16 tonn, kan vi fastslå at Scania igjen er i tet i den tyngste klassen – med 0,6 prosents ledelse.
Så tette fighter trigger selvsagt konkurranseinstinktet. Les også:
Selv om Scania eller Volvo til sammen nå har presis 75 prosent av markedet, er det nok ingen av dem som legger seg på latsiden.
Og det er dårlig nytt for de mindre merkene, som alle har forbannet seg på å ta større andel i 2011.
Best an ligger Mercedes, med sine 12 prosent av bilene over 16 tonn. Bak seg har de MAN med 8,1 prosent.
Så følger DAF, Renault og Iveco med beskjedne registreringsantall så langt.
Plass | Merke over 16 tonn | Antall | Prosent |
1 | Scania | 195 | 37,8 |
2 | Volvo | 192 | 37,2 |
3 | Mercedes-Benz | 62 | 12,0 |
4 | MAN | 42 | 8,1 |
5 | DAF | 10 | 1,9 |
6 | Renault | 4 | 0,8 |
7 | Iveco | 1 | 0,2 |
Andre | 10 | | |
| Totalt | 516 | 100 |