-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Januar-runden gikk til Gøteborg
Runde 1 av 12 gikk til Volvo – med klar margin. Men Scania kom inn i fighten igjen i uke 4.

Spenningen ved å følge de norske registreringene av lastebil handler ikke så mye om tabellen – det hele ligger i duellen mellom de to svenske gigantene.
Allerede for en uke siden kunne vi melde om pangstart på året til Volvo. Etter tre uker hadde vestkystmerket solgt 50 prosent flere biler enn sin erkefiende på østkysten.
Les også:
Likt i uke 4: Det kunne selvsagt ikke Scania ha hengende på seg, og i uke fire har de to registrert like godt. Dvs. – Scania har 22 lastebiler, Volvo 21. Totalt har de nå fått hhv. 86 og 119 biler ut på veiene.
Leder med 33 biler: Men det betyr likevel at Volvo etter den første av denne 12-runderskampen har skaffet seg et godt poengforsprang: De leder allerede med 33 biler, hvorav 29 biler over 16 tonn.
42 mot 32 prosent: Totalt ble det registrer 272 biler over 16 tonn i januar. Det gir Volvo en markedsandel på 42 prosent i januar, mens Scania må klare seg med 32.
Les også:
15-20 prosent bedring? Her har vi ikke endringstallene spesifikt for klassen over 16 tonn, men for alle lastebiler over 3,5 tonn er økningen på 15 prosent. Dessuten har summen av Volvo- og Scania-biler over 16 tonn øket med 20 prosent alene.
3000 totalt i 2011: Så langt kan vi altså konkluder med et marked over 16 tonn som har stø kurs mot totalt 3000 biler i år - og kanskje litt til.
Kilde til registreringstall: Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)
Plass | Merke, over 16 tonn | Antall | Prosent |
1 | Volvo | 115 | 42 |
2 | Scania | 86 | 32 |
3 | Mercedes | 35 | 13 |
4 | MAN | 22 | 8 |
5 | DAF | 5 | 2 |
6 | Iveco | 1 | 0,5 |
7 | Renault | 1 | 0,5 |
Andre | 7 | 2 | |
| Totalt | 272 | 100 |