-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Skepsis til selvkjørende
International Transport Forum (ITF) har gitt ut en rapport om autonom lastebiltransport. Veiene kan faktisk bli mindre sikre, er en av konklusjonene.
Vi har tidligere fortalt om en av Volvos spesialister som uttrykte en viss skepsis til påstandene om at kunstig intelligens skal gi oss tryggere trafikk.
Dette var i forkant av en konferanse ITF nylig har arrangert.
Nå er den første rapporten fra arrangementet kommet. «Safer Roads with Autonomous Vehicles?» heter den, og spørsmålstegnet er vel et klart nok signal på at deltakerne uttrykker en viss skepsis.
Det pekes på en rekke fallgruber. For eksempel kan det ikke være tvil om at man kan bygge et ganske godt øko-system der alle trafikanter «snakker» med hverandre.
Men rapporten påpeker at jo større, mer omfattende og åpne slike kanaler blir, jo mer kan de bli utsatt for cyber-angrep.
«Det å unngå ulykker må aldri være fullstendig avhengig bare av tilgang til nett eller eksterne kommunikasjonskanaler», er en av konklusjonene.
Panelet som har utarbeidet rapporten ser også med skepsis på at det utvikles til en prestisjekonkurranse å få automatiserte biler fortest mulig ut i trafikken.
«Loven må sette krav til det maksimalt mulige sikkerhetsnivået og det er det som må være grunnlag for tillatelsen til å kjøre på offentlig vei», står det i en av anbefalingene.
«Automatisering er langt fra den eneste løsningen på veien mot trygg trafikk», sier Philippe Crist – en av hovedforfatterne bak rapporten. «Vi har mange andre muligheter som er godt utprøvd og som også burde kunne settes ut i livet».
Rapporten kan lastes ned her, og – for ordens skyld – det er tunge interesser som står bak dette OECD-arbeidet: i alfabetisk rekkefølge: Abertis, Alstom, Anheuser-Busch InBev, Brisa, Ford, Here, Inrix, Kapsch TrafficCom, NXP, PTV Group, RATP Group, Renault-Nissan Alliance, Siemens, SNCF (Keolis), Toyota, Transdev, Uber, Volvo Car Corporation, Volvo Group..