-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Elbilutvalget i (nesten) samlet oversikt
ACEA har samlet informasjoner om tilgjengelige batterielektriske busser og lastebiler i et oversiktlig format.
ACEA er takorganisasjonen for europeisk bilindustri, så det er forståelig at deres oversikt over det som er tilgjengelig av batterielektrisk begrenser seg til europeiske produkter.
Når det gjelder lastebiler går vi ikke glipp av så mange andre modeller, men på bussoversikten blir det noen store hull.
Det er vanskelig å tenke elektrisk buss i for eksempel Norge, uten også å tenke bl.a. BYD, Yutong eller Golden Dragon.
Og siden Solaris ikke er medlem av ACEA er heller ikke det merket med på buss-listen.
Men 50 tunge biler på lastebillisten viser tydelig at utvalget begynner å bli omfattende selv om utviklingen ikke er like rask som på personbilsiden.
På de listene som ACEA offentliggjør nå er det fire nye serieproduserte modeller som ikke var med på fjorårets liste. Og på buss-oversikten er det tre nye blant de 25 som er oppført.
Selvfølgelig benytter ACEA anledningen til å minne om at selv om industrien står på for å bringe nye modeller i alle segmenter ut på markedet, hjelper ikke det så mye hvis ikke blant annet offentlige myndigheter sørger for resten av ecosystemet.
Det som skal til for at disse virkelig skal kunne gjøre jobben sin.
Lade-stasjoner tilpasset de tunge, for eksempel.
Hele oversikten finner du her.
LES OGSÅ:
-
Enova med «nye» støtteprogram: – Utviklet i tett dialog med bransjen
-
Planlegger 7-8 nye ladestasjoner for storbil hvert år fremover
-
MG kommer med buss
-
– Innen fem år har vi flere elektriske enn dieseldrevne lastebiler
-
Utvider eSprinter-familien - og lokker med heftige besparelser
-
Lengre leasingperiode og full serviceavtale: – Man må sikre seg mest mulig
-
Volvos nye elektriske flaggskip
-
Ønsker seg eActros 600 med «norsk» totalvekt: – Vi jobber intenst opp mot fabrikken
-
Under skallet på eActros 600: Slik skiller den seg fra konkurrentene
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg